مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

دوری از جعبه

امروز اولین حرکت جدی را در راستای تحقق آرزوی دم سال تحویل انجام دادم. در اولین قدم امروز اکانت فیسبوکم را غیر فعال کردم و در قدم دوم قصد دارم فاصله بین سر زدن به ای-میل هایم را هر چه زیادتر کنم. امروز همچنین وبسایتی را دیدم با عنوان ماشین خودکشی تحت وب. در این وبسایت شما با دادن شناسه و رمز عبور خودتان در شبکه های اجتماعی از این سایت می خواهید تا این اکانتها را که جزء زیادی از زندگی روزمره شما شده است را نابود کند. به نوعی این خودکشی مجازی است. این وبسایت می گوید کسانی که به شبکه های مجازی و به طور کلی اینترنت معتادند در 24 ساعت اول احساس بدی می کنند ولی بعد از 72 ساعت کاملا به حالت عادی باز می گردند. ویدیوهای این وبسایت قصد دارد این پیام را به بینندگان منتقل کند که وقت بییشتری را خارج از دنیای مجازی برای خودتان، خانواده و دوستانتان قائل شوید. به عنوان مثال می توانید با همسر و فرزندانتان به پارک بروید و یا برای آنها آشپزی کنید. کتاب شعری بخوانید. اگر مذهبی هستید کتاب دعا بخوانید و غیره. در طی یک فرایند نسبتا سریع زندگی ما با دنیای مجازی انیترنت ممزوج شده است. باید بتوانیم خودمان را از دامان این اعتیاد نجات دهیم و کنترل آنرا در اختیار خودمان بگیریم.

کیومرث ملک مطیعی درگذشت

آقا غلام دوست داشتنی مجموعه زیر آسمان شهر هم پر کشید. چقدر خاطرات خوب با اون ته لهجه شمالیش داشتیم. روحش شاد. 


گفتار بی عمل

گفتار نکو دارم و کردارم نیست

از گفت نکوی بی عمل عارم نیست

دشوار بود کردن و گفتن آسان

آسان بسیار و هیچ دشوارم نیست


ابا سعید ابالخیر

:)

صیاد نه هر بار شکاری ببرد

افتد که یکی روز پلنگش بدرد

پیروزی خیره کننده بارسا

دیشب بارسا کاری کرد کارستان و 4-1 آرسنال را شکست داد. آرسنال تیم قابل احترامی است. تیمی است که همچون بارسا بسیاری از ستاره های خودش را خودش ساخته است اما آرسنال علیرغم داشتن مربی متفکری چون ونگر توان مقابله با بارسا و مسی را نداشت. دیشب بازیکنان بارسا بار دیگر گوشه هایی از نمایش خیره کننده فصل قبل را به نمایش گذاشتند و بعد از گذر از این مرحله سخت ما را به بازی ال-کلاسیکو امیدوار کردند. روز شنبه بازی بسیار دشواری در پیش است و رئال مادرید به خوبی می داند با چه تیمی طرف است. خود رئال هم تیم هماهنگی شده است و در بازی های اخیر این تیم تحت پلگرینی تیمی متحد و منسجم را می بینم. بازی شنبه بازی بسیار بسیار سختی است. برای بارسا آرزوی موفقیت می کنم که از آن بازی موفق بیرون بیاید. 

کنسرت داریوش

پیمان همیشه می گفت که دیدن ویدئو کلیپهای یک آهنگی که دوست داری معمولا باعث میشه اون تصویر زیبایی که در ذهنت از احساس اون موسیقی درست کردی رو با تصویری که سازنده اون ویدئو کلیپ برات می سازه جایگزین کنی و معمولا این دو تصویر هرگز بر هم تطابقی ندارند. این جمله رو این جوری تعمیم میدم که شنیدن آهنگهایی از خواننده بسیار مورد علاقه ات هم با دیدن از نزدیکش و احیانا حضور در کنسرتش هم تحت تاثیر قرار می گیره.
دیشب با زهرا و چندی از دوستان رفتیم کنسرت داریوش. تقریبا همه آهنگهای مورد علاقه ام رو خواند. البته بماند که خواسته ما رو برای خوندن «یاور همیشه مومن» را اجابت نکرد. در جوانی آرزوی رفتن کنسرت دو نفر را داشتم. یکی استاد شجریان که در همنوا با بم برآورده شد و یکی داریوش که دیشب. 

یاور همیشه مومن

چقدر امشب من و زهرا بعد از مدتها با ترانه یاور همیشه مومن داریوش کیف کردیم. الحق که بهترین ترانه داریوشه.



ای به داد من رسیده
تو روزای خود شکستن
ای چراغ مهربونی
تو شبای وحشت من
ای تبلور حقیقت
توی لحظه های تردید
تو شبو از من گرفتی
تو منو دادی به خورشید
اگه باشی یا نباشی
برای من تکیه گاهی برای من که غریبم
تو رفیقی جون پناهی

یاور همیشه مومن تو برو سفر سلامت

غم من نخور که دوری برای من شده عادت


دو هفته حیاتی برای بارسا

 

پارسال در همین مقاطع فصل بود که بارسا در دو هفته بازی سنگین باید مقابل والنسیا (تیم سوم جدول لالیگا) و رئال مادرید (تیم دوم جدول که 2 امتیاز از بارسا عقب بود) در سانتیاگو برنابئو و همینطور بازی رفت و برگشت مقابل چلسی در لیگ  قهرمانان اروپا را انجام می داد. بازی های فشرده و سنگینی که نهایتا بارسا با پیروزی از دل آنها بیرون آمد و قهرمان هر دو جام شد.
امسال هم دو هفته حیاتی برای بارسا رقم خورده است که شاید تکلیف جامهایی که بارسا انتظار می رود آنها را فتح کند را معلوم کند. ابتدا این چهارشنبه باید در لندن به مصاف آرسنال برود و بعد به نوکمپ بازگردد و یکشنبه با آتلتیکو بیلبائو بازی کند. سپس 48 ساعت بعد در همان نوکمپ با آرسنال بازی کند و 5 روز بعدش هم به مادرید برود و با رئال حساس ترین دیدار این فصل لالیگا را انجام دهد. اگر بارسا از این مقطع از فصل موفق بیرون بیاید یعنی اولا وارد مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می شود و به دیدار برنده اینتر و زسکا مسکو می رود. سپس می تواند در صورت پیروزی هایش مقابل آتلتیکو بیلبائو و رئال مادرید با سه امتیاز اختلاف هفت هفته پایانی مسابقات را تمرکز و آرامش به پایان ببرد.
رقابت تنگاتنگ امسال بارسا و رئال مادرید من را به یاد فصل 1998-1999 می اندازد که در یک ماراتون عظیم رئال مادرید موفق شد با 92 امتیاز قهرمان شود و بارسا با 90 امتیاز دوم شود. این دو تیم شانه به شانه هم پیش می روند و بازی برگشت دو تیم در سانتیاگو برنابئو بسیار حساس و تاثیرگزار خواهد بود.
منتظر بارسای رویایی و موفقیتش در این برهه هاز فصل رویایی می مانیم.