مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

شانه های خیس

بانوی خوبم


این روزها با مشغله های روزانه هر دو و مسئولیت علی که بیشتر گردن توست، کمتر فرصت در آغوش گرفتن و نوازش کردنت نصیبم می شود اما در همان فرصتهای محدود نوازش کردنت، تغییر محسوسی که می بینم شانه های خیس توست که جای شیرین کاری های علی است. حالا من و علی باید برای شانه تو رقابت کنیم. هر دو برای آرام شدن. چقدر تو بی نظیری!


شانه هایت را برای گریه کردن دوست دارم 

بی تو بودن را برای با تو بودن دوست دارم...


ارغوان

ارغوان شاخه همخون جدا مانده من

آسمان تو چه رنگ است امروز؟
آفتابی ست هوا؟
یا گرفته است هنوز ؟
من در این گوشه که از دنیا بیرون است
آفتابی به سرم نیست
از بهاران خبرم نیست

اندر این گوشه خاموش فراموش شده

یاد رنگینی در خاطرمن
گریه می انگیزد2
ارغوانم آنجاست
ارغوانم تنهاست
ارغوانم دارد می گرید

ارغوان
این چه راز ی است که هر بار بهار
با عزای دل ما می آید ؟

ارغوان 
تو برافراشته باش

تو بخوان نغمه ناخوانده من
ارغوان 


فیلم

طی چند روز پیش 4 فیلم ایرانی به همراه زهرا دیدیم. به ترتیب فیلمهای «گشت ارشاد»، «زندگی خصوصی»، «سعادت آباد» و «اینجا بدون من». دو تای اول را اصلا دوست نداشتیم و دو تای دوم را خیلی دوست داشتیم، مخصوصا اینجا بدون من. مشکل مهمی که در دو فیلم اول وجود دارد، ضعف شخصیت پردازی کاکارکترهای فیلم است که باور آن آدمها با این شخصیتها غیر ممکن می شود. داستان فیلم به طرز بدی بی سر و ته است و معلوم نیست نویسنده و کارگردان چه هدفی را از ساختن فیلم دنبال می کرده اند. تحقیق که کردم فهمیدم زندگی خصوصی، یک کپی برداری ناقص از فیلم Fatal Attraction است. فیلم را روی Netflix تماشا کردم و آنجا بر خلاف فیلم زندگی خصوصی، فیلم شخصیت پردازی معقول و داستان منسجمی برای ارائه داشت و در انتها بیننده احساس نمی کرد چیزی از فیلم نفهمیده. 


در سعادت آباد و خصوصا اینجا بدون من، شخصیت پردازی ها واقعا خوب هستند. کاراکترهایی که فیلم را بازی می کنند را می توانیم توی دوستان و آشنایان و سطح جامعه ببینیم. فضای فیلمها واقعی است و فیلمنامه روال منطقی را دنبال می کند. اتفاقاتی که در داستان فیلم می افتد با شخصیتها منطبق هستند و نهایتا شخصیت شان به دل آدم می نشینند. 


البته نباید از بازی بسیار هنرمندانه بانو فاطمه معتمد آریا در فیلم اینجا بدون من گذشت که بازی تاثیرگزارش در این فیلم به جذابیت فیلم افزوده است. اگر شما هم مثل من مدتهاست فیلم ایرانی ندیده اید و می خواهید فیلمی خوب ببینید اینجا بدون من و سعادت آباد را توصیه می کنم.



باز هم وینیپگ

امسال هم توفیقی نصیب ما شد تا مسافرتی به وینیپگ داشته باشیم و دوستان قدیمی رو ببینیم. هر چقدر که می گذره ارزش دوستهای قدیمی مشخص تر میشن. یه جور احساس برادری و خواهری رو میشه احساس کرد. محبت بدون چشمداشت و رفاقت بدون مصلحت. خیلی به هر سه ما خوش گذشت. اینم عکس علی بر دوش عمو احسان!


بر باعث و بانی اش لعنت

این نوشته از روی عصبانیت نوشته شده و احتمالا زیاد منطقی نیست!


خیلی چیزها رو می بینیم و می شنویم و به روی خودمون نمی اریم ولی بعضی چیزها دیگه واقعا زور داره قبول کردنش. از امروز جی-میل و گوگل رو به خاطر اینکه شرکت گوگل ویدئوی اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) را حذف نکرده فیلتر کرده اند! واقعا به این سطح شعور و فهم باید چی گفت؟ بابا شما ها اگه واقعا اعتراضی دارید گوگل رو داوطلبانه تحریم کنید و ببینید واقعا چند نفر دلشون می خواد این کارو بکنند. بابا به خدا چند صد هزار نفر از داخل ایران از جی-میل به عنوان وسیله ارتباطی شون استفاده می کنند و این کار احمقانه هیچ فایده ای جز اینکه مردم عادی ایران محدود بشن نداره. 


من به عنوان یک مسلمان معتقد از اینکه فیلم اهانت آمیز ساخته شده ناراحتم. برای ابراز ناراحتی هم راه و روش وجود داره. آخه چرا با تصمیم احمقانه یک سری آدم باید به دردسر بیفتند؟ البته من خودم الان در ایران زندگی نمی کنم که دچار مشکل مستقیم شده باشم اما به هر حال عزیزانم در ایران زندگی می کنند و از این قضیه متاثر شده اند و میشن. 


هر چند عقلانی عمل کردن تصمیم گیران برای ما کم کم به آرزویی نا ممکن تیدیل میشه ولی امیدوارم که لاقل برای موضوعاتی اینچنین دست از کله شقی و حماقت بردارند و از آزار و اذیت مردم و کاربران عادی دست بکشند.