مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

شب یلدا و مهرداد

شب یلدا و تولد مهرداد خیلی مبارک.

آخر هفته خود را چگونه گذراندید؟

اگر کسی به من می گفت که امشب انشایی بنویس با عنوان اینکه «آخر هفته خود را چگونه گذراندید؟» می نوشتم «آخر هفته من به تماشای همه چیز در یوتیوب گذشت!»

رابرت کالین


در سال آخر تحصیلات دوره کارشناسی که علاقه مند به رشته مخابرات میدان شده بودم، چند کتاب و نویسنده بودند که به شدت از خواندن مطالبشان لذت می بردم. از جمله آنان پوزار(pozar) و کالین (collin) بودند. کتابهای آنتن و مایکرویو کالین را با علاقه می خواندم و دوست داشتم مهندس مایکرویو و آنتن خوبی باشم.


امروز شنیدم که کالین در اثر سرطان ریه فوت کرد. مرحوم کالین هم البته سن و سال زیادی داشت اما فوت ایشان به عنوان یکی از انسانهای تاثیرگزار رشته ام برایم تاسف برانگیز بود. برایش در دنیای دیگر ارزوی شادی و آرامش می کنم.


بارسا 5 - رئال مادرید 0

مگر قشنگ تر و مقتدارنه تر از این هم میشد پیروز شد؟ فکر می کنید کلمه ای برای تحسین این تیم در فرهنگ لغت می توان یافت؟ 


سه سال بدون شروین

سه سال از کوچ شروین گذشت و غم فراقش کم نشد. می دانم سه سال که هیچ، سی سال هم برای چنین مصیبتی کم است. در سومین سالروز پرواز شروین عزیز برای روح بزرگوارش آرزوی شادی و مغفرت می کنم.

کوچ های مجازی

در هفته گذشته در اخبار می خواندم که فیسبوک قصد دارد تا سرویس ای-میل ارائه کند و به مبارزه با سرویس جی-میل شرکت گوگل بپردازد. فیسبوک ادعا کرده بود که به زودی در سرویس ای-میل گوی سبقت را از جی-میل خواهد ربود و محبوب ترین سرویس ای-میل تحت وب در سراسر دنیا خواهد شد. اینکه تا چه حد موفق خواهد شد را باید صبر کرد و دید اما خواندن این خبر من را به حدود 12 سال پیش و اولین سرویس های ای-میل مجانی که تحت وب استفاده می کردیم برد. اینکه چگونه و در اثر مرور زمان به اکانتهای مختلف انتقال پیدا کردیم. اولین اکانتی را که یادم هست درست کردم در سایت excite.com بود. کمی بعد هم اکانتی در یاهو درست کردم اما ای-میل اصلی ام همان excite بود ولی با محبوب تر شدن یاهو مسنجر کم کم به ای-میل یاهو کوچ کردم و دیگر به کل از excite خارج شدم. الان سالهاست که حتی وارد آن اکانت نشده ام و رمز عبورم را هم یادم رفته است. حدود 5 -6 سال پیش با آغاز به کار سرویس جی-میل اکانتی در جی-میل ساختم اما هنوز ای-میل اصلی من یاهو بود. به تدریج و با سرویس های بهتر جی-میل کوچ تدریجی از یاهو به جی-میل صورت گرفت و اگر روزی N بار اکانت جی-میل را چک می کنم روزی یک بار یا دو بار اکانت یاهو را چک می کنم. بیشتر فضای یاهو را ای-میل های فورواردی از دوستان قدیم پر کرده و کم کم این کوچ تکمیل می شود هر چند که من اکانت یاهو ام را خیلی دوست دارم و 12 سال است که از آن استفاده می کنم ولی کم کم باور می کنم که به زودی این اکانت را رها می کنم. حالا با این ادعای فیسبوک باید ببینیم طی چند سال آینده فیسبوک می تواند یک بار دیگر این کوچ را از اکانتی به اکانت دیگر باعث شود یا نه.