مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

عشق تو

دست روزگار هم دستی است! هنوز که هنوز است خیلی چیزها باورم نمی شود. من، تو، ما و ...

می خوانم و می خوانم تا فراموشم نشود عاشقیت.  

 

آمده ام که سر نهم، عشق تو را به سر برم

ور تو بگوییم که نی، نی شکنم شکر برم

 

گاهی همین روزگار چشم من را می چرخاند تا چشم بر اغیار بندم؛ اما چشم را یارای دیدن غیر تو نیست چرا که تو همه چیز و همه جایی...

 

اوست نشسته در نظر من به کجا نظر کنم

اوست گرفته شهر دل من به کجا سفر برم

 

امشب که دل من گرفته بود این شعر مولانا به دلتنگ ما صفایی داد. فرصت خواندن این غزل را در خلوت خودتان هرگز از دست ندهید.

خداحافظ مقبل

روز وصل دوستداران یاد باد

 

بعد از محمد اوراز و داوود خادم ، مقبل هنرپژوه هم رفت تا از آن تیم 4 نفره صعود به گاشربروم2 ، الان سه تا شون دیگه بین ما نباشند. روحش قرین رحمت.

 

عکس از سایت کوه قاف

قلب پرسپولیس فقط پنج دقیقه مثل قلب شیر زد!

 

عکس از ایران ورزشی

 

پرسپولیس برد و معلومه که هوادارهای یک تیم وقتی توی وقتهای اضافیِ وقت اضافه برنده میشن چقدر خوشحال میشن اما من چندان خوشحال نشدم چون پرسپولیس فقط پنج دقیقه آخر به خودش اومد و پرسپولیسی و بی محابا حمله کرد و تاخت. پرسپولیس ثانیه هایی با یک تساوی خانگی و یک بحران کوچک فاصله نداشت که شانس به سراغش آمد. اینکه بردند خیلی خوبه، اما سه بازی سخت در پیشه با تیمهای بالای جدول که با این بازی منو به فکر فرو می بره. در اینکه سایپا تیم سخت کوش و منظمی بود حرفی نیست ولی مشکل کجاست و چرا عنصر سرعت که در بازی استقلال اهواز یک اهرم پرفشار بود در بازی پرسپولیس گم شده؟ این بازی تمام شد و هواداران شاد به خانه رفتند اما سه بازی تا پایان نیم فصل مانده و سه تیم بالای جدول. این سه تیم برق شیراز و صبا و سپاهان الان فوتبال خوب و قشنگی رو بازی می کنند و خوب امتیاز می گیرند.  پرسپولیس اگه میخواد صدر جدول رو در پایان نیم فصل هم در اختیار داشته باشه باید در دقایق بیشتری از بازیها قلب شیر داشته باشه و بر حریفانش بتازه چیزی که عنصر گم شده دقایق زیادیه که پرسپولیس دلچسب بازی نمی کنه.

 

پ.ن. برای نوشته قبلی باید بگم نکته عکس در اون عکس با حجم کم چندان مشخص نیست ولی در پشت شیشه ماشین جلویی نوشته شده «زهرای من» و دایی مسعود که لطف داشته و به یاد من بوده این لحظه رو ثبت کرده و برای من عکسشو فرستاده.

عکسی از طرف دایی مسعود

این عکسو دایی مسعود برام فرستاده و برام کلی دوست داشتنیه. دوست داشتم بذارم توی وبلاگ که همیشه یادم بمونه این عکسه‌.

شهاب شبگرد

این پست نوشته میشه فقط به افتخار عمو شهاب شبگرد. الحق این لقب رو که آیدین بهش داد زیبنده اش هست. امروز به یاد شهاب و خاطرات فراموش ناشدنی و شبگردی های زیبامون در تهران افتادم و نهایتا به یاد آهنگ گل آفتابگردون نوش آفرین افتادم و جایی که می خونه:

 

...عزیزم از تنهایی

دل عاشق پر درده

مثل ابرها سرگردون

یه شهاب شبگرده

مثل ابرها سرگردون

دو تا چشمام پر بارون

توی دستام میخشکن

گلهای آفتابگردون

 

عمو شهاب خیلی مخلصیم هر جا که هستی.

 

ایستاده از راست : مهدی، پیمان و  شهاب شبگرد

یادداشتی بر پرسپولیس این روزها

 

دوست خوبم تورج در روزنامه جهان فوتبال و سایت پارس فوتبال نوشته ای رو نوشته با مضمون نیمه خالی و نیمه پر بازی پرسپولیس. نوشته ایشون رو به شدت می پسندم ولی دوست دارم یک توضیح آماری رو بنویسم تا بلکه بشه آماری هم مقایسه هایی انجام داد. اگر چهار لیگ معروف اروپا یعنی انگلستان، ایتالیا، آلمان و اسپانیا رو در نظر بگیریم (که صد البته از لیگ ما بالاتر هستند) و وضعیت صدر نشینان رو در اونها بسنجیم متوجه میشیم که در انگلستان، آرسنال با ۲/۴۵ متوسط امتیاز در هر بازی، اینترمیلان با ۲/۲۷ متوسط امتیاز در هر بازی، رئال مادرید با ۲/۲۷ امتیاز متوسط در هر بازی و بایرن مونیخ با ۲/۳۳ امتیاز متوسط در هر بازی صدرنشین فعلی لیگشون هستند. تجربه نشون میده که معمولا تیم قهرمان با متوسط امتیاز ۲ الی ۲/۱ در هر بازی مشخص میشه. بر این اساس پرسپولیس تیم صدر نشین ما با ۲/۲۳ امتیاز متوسط در هر بازی الان بر صدر جدول تکیه زده و پیش میره. پس اگه بخواهیم با استانداردهای مدرن اروپایی پیش بریم باید بگیم که در امتیازگیری فوق العاده خوب عمل کرده و حفظ همین روند و حتی لغزشهای کمی بیشتر پرسپولیس رو به قهرمانی میرسونه.

نمیشه کتمان کرد که تیمها فراز و نشیب دارند چون بازیکنان و مربیان فراز و نشیب دارند. پرسپولیس هم از این قاعده بی نصیب نیست و به نظر میرسه که این روزها روزهای نشیب اونهاست و قطبی وظیفه سنگینی داره که پرسپولیس رو از رخوت بیرون بیاره.

من معتقدم که رکورد بی شکست بودن در این لیگ جانب احتیاط رو در این تیم به وجود آورده که گاهی به جای حملات پرتعداد با احتیاط بیشتر به حفظ نوار بدون شکستی بپردازند. این بدون شکست بودن انگیزه فراوانی در همه تیمها ایجاد کرده تا بخواهند اولین شکست رو اونها به پرسپولیس تحمیل کنند و بسیار کوشا و با انرژی بیشتر بازی می کنند.

در هر حال این تیم هنوز امیدواری های زیادی رو داره و بعد از سه بازی مهم مقابل برق، صبا باتری و سپاهان خیلی چیزها روشن خواهد شد. بازی های عقب افتاده سپاهان گریبانگیر این تیم خواهد شد چرا که استرس و فشار بازی های فشرده و نزدیک به هم، مانع از اون خواهد شد که در همه دیدارهاش پیروز بشه. قطار لیگ پیش می رود و کلی حوادث غیر منتظره در پیش است.

Remembrance day

ساعت یازده از یازدهمین روز، یازدهمین ماه سال لحظه ای است که به مناسبت یادآوری پایان جنگ جهانی اول در سال 1918 در کانادا، انگلستان و استرالیا گرامی داشته میشه. این روز که به نام روز یادآوری (remembrance day) یاد میشه مردم با نصب گلهای قرمز بر روی لباسهاشون یاد و خاطره قربانیان این جنگ رو گرامی میدارند. من پارسال که در وینیپگ بودم یادم میاد که تعطیل بودیم ولی امسال در واترلو خبری از تعطیلی نیست. بعد از کمی مطالعه در ویکیپدیا متوجه شدم که در ایالتهای اونتاریو و کبک این روز تعطیلی نیست و در سایر ایالتها تعطیلی رسمی به حساب میاد. اینجا من هر جا که میرم می بینم که هر نفر یک گل قرمز بر روی لباسش زده، اگه فرض کنیم توی ایران بگن که 31 شهریور رو به یاد شهدای جنگمون یک لاله سرخ بر روی لباستون نصب کنین، فکر میکنین چند نفر این کارو میکنند؟ یاد و خاطره اون شهدای عاشق گرامی که از هر عاشقی عاشقتر و از هر لوطی، با مرامتر بودند. روح همه شون شاد.

 

 

زمستان، برف و او

... و درست در لحظاتی که دانه های سفید برف برای اولین بار امسال فرا رسیدن زمستان را به ما خبر می دادند و در حالیکه با قدمهایم فاصله ها را اندازه می گرفتم، در پس این ابرهای تیره چیزی ماورای این هوای سرد و جریانات زمینی میدیدم.

 

ای با من و پنهان چو دل از دل سلامت می کنم

تو کعبه ای هر جا روم قصد مقامت می کنم