مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

من اشتباهی ام (3)

بعد از نوشته های من اشتباهی ام 1 و من اشتباهی ام 2، اینم من اشتباهی ام 3 که البته شرحی ندارد و این عکس راجع بهش حرف می زنه. 

تغییرات وزن بعد از ماه رمضان

نزدیک 11 ماه است که برنامه کنترل (و احیانا کاهش) وزنم را شروع کرده ام. در این مدت فراز و نشیب هایی داشتم و نهایتا تا امروز حدود 13 کیلو وزن کم کرده ام. یکی از کابوسهای همیشگی من اضافه کردن وزن شدید بعد از ماه رمضان است. در طی چند سال اخیر و افزایش طول روز در ماه رمضان باعث شده که در ساعات بعد از افطار به یک پرخوری نسبی دست بزنم و چون طول روز آنقدر بلند است که همه آنچه خورده ام را بسوزاند وزنم در طول ماه رمضان تغییر زیادی نمی کند. اما به محض پایان ماه رمضان و عادت پرخوری و نبود آن محدودیت خوردن به سرعت وزن اضافه می کنم. پارسال خاطرم هست که یک ماه بعد از ماه رمضان (درست قبل از آغاز رژیم غذایی) حدود 6 کیلو وزنم اضافه شد. این کابوس امسال هم من را گرفته است. علیرغم اینکه سعی می کنم حواسم باشد اما وزنم در حال زیاد شدن است. 3-4 روزی است با پی گیری برنامه های ورزشی قبل از ماه رمضان که در طی ماه رمضان و بعدش معلق شده بود سعی کردم کمی وزنم را کنترل کنم. امسال امیدوارم بتوانم این بحران را پشت سر بگذارم و در طی یک سال آینده هم به همین طریق وزنم را کنترل و کاهش بدهم و به وزن ایده آلم نزدیک بشوم. الان نزدیک به یک دهه است که من BMI کمتر از 30 را تحربه نکرده ام و خیلی دوست دارم که به BMI کمتر از 27 برسم. این نمودار وزن من طی یک سال گذشته است که مرتب یادداشت کرده ام و حالا با داده های کافی قابل نگاه و بررسی است. انشاالله که سال آینده اینجا راجع به رسیدن به وزن ایده آلم بنویسم. 




Done

قسط

وقتی آخرین قسط یه چیز نسبتا گرونی رو که یک سال پیش خریدی میدی یه نفس راحت میشه کشید. قسط هر چقدر هم کم استرس آوره. فقط بدی تموم شدن قسط اینه که حالا ذهن آدم می گرده که یه چیز جدید پیدا کنه بخره قسط اونو بده! :)

ای همه وجود من ... نبود تو نبود من...

این عکس معنا و مفهوم زندگی من است. خانواده من و همه وجود من. چقدر از دیدن شما خوشحال و خندان خوشحال می شوم و چقدر دنیا با شما برای من زیباست. برای من این عکس تداعی ترانه زیبای شادمهر با نام ماندگار است. دوستتان دارم نازنینان من. 


Shadmehr- Mandegar by Ebrahim Alef