مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

تولد رادین

امروز ۲۵ مهر «رادین» پسر رامیار و نوشین به دنیا اومد. خیلی خوشحالم براشون و امیدوارم همیشه در کنار  هم خوشحال و خندان باشند.


شُکر

من بی تو دمی قرار نتوانم کرد

احسان تو را شمار نتوانم کرد

گر بر سر من زبان شود هر مویی

یک شکر تو از هزار نتوانم کرد


ابو سعید ابالخیر


پ.ن. به زودی از ابو سعید ابالخیر بیشتر خواهم نوشت.

محرمی

چند روزی هست که آمار بازدید کنندگان سایت کمی بالا رفته است. برایم جالب شد بدانم چرا. متوجه شدم که این افزایش بخاطر جستجوی کلمه «محرمی» در گوگل و ارجاع آن به مطلبی که یکی دو سال پیش راجع به محرمی نوشته بودم است. بعد فهمیدم که ظاهرا مجتبی محرمی بعلت مریضی (اعتیاد) در بیمارستان بوده (و یا شاید هم هست) و دوستان مختلف برای اطلاع یافتن از وضعیت وی اسم او را در گوگل جستجو می کنند. به هر حال داستان غم انگیز این فوتبالیست با استعداد ادامه دارد و فقط جای افسوس دارد کسی که می توانست اکنون چون قلعه نویی، زرینچه، درخشان و خیلی های دیگر مربیگری کند و در این فوتبال زده باشد باید در حدود چهل و چند سالگی بر روی تخت بیمارستان با بیماری مبارزه کند. بی شک اول از همه ضعف شخصیتی و خانوادگی خود اوست که به این روز افتاده است اما خب شاید در بعد بزرگتر از این خانواده ورزش ما بودند که این قهرمان را فراموش و از خود رانده کردند و محرمی به این روز افتاد. این زنگ خطری است برای سایر فوتبالیستهایی از قبیل محرمی است ... ای کاش هیچ ورزشکاری به سرنوشت محرمی دچار نشود.

پ.ن. این نوشته تورج را بعد از نوشتن این متن در این باره دیدم. مثل همیشه جالب نوشته شده است.

نمای خیابان گوگل

 گوگل یکی دو سالی است که سرویس نمای خیابان را بر روی نقشه هایش ارائه می کند. در این سرویس، ماشین گوگل در سطح تمامی خیابانهای شهر حرکت می کند و با فواصل کوتاه (چند متر) از همه زوایا عکسهایی می گیرد و بعد این عکسها به نقشه خیابانهای شهر متصل می شود. با این سرویس گویا شما خودتان در سطح شهر با ماشین حرکت می کنید و به هر جا و اطراف می توانید نگاه کنید و احیانا زوم کنید و به طور خلاصه احساسی از آن منطقه بدست آورید. این سرویس ابتدا در کالیفرنیا راه افتاد و بعد به اکثر شهرهای آمریکا گسترش پیدا کرد. استرالیا هم بیشتر از یک سال بود که شامل این سرویس میشد. در تابستان گذشته گوگل اقدام به تصویربرداری از شهرهای کانادا نمود و این سرویس را برای کانادا هم اضافه کرد. از جمله شهرهای اضافه شده کیچنر واترلو است. کافی است به آدرس maps.google.com بروید و آنجا N2M5E6 را جستجو کنید. گوگل نقطه ای را در خیابان مورگیت پیدا خواهد کرد. اکنون آدمک زرد گوشه تصویر را گرفته و بر روی نقطه پیدا شده رها کنید. نمای آپارتمان ما پیدا خواهد شد. حالا کمی هم می شود در خیابان ما حرکت کرد و وضعیت کوچه و خیابان ما را دید. بازهم صد آفرین به گوگل.

برج تهران

برج تهران


امروز مطالب زیر را از روزنامه دنیای اقتصاد خواندم. اطلاعاتی جالب از برج تهران.


بلندترین برج مسکونی ایران واقع در کردستان تهران، با بیش‌از 500 واحد مسکونی و 11 پنت‌هاوس رکورد بالاترین ارزش ملک را در بازار مسکن، به نام خود ثبت کرده است. این رکورد فاصله زیادی با متوسط قیمت مسکن در پایتخت دارد. در حال حاضر قیمت پایه هرمتر مربع از بنای مسکونی «برج تهران» سه‌میلیون و 800‌هزار تومان تعیین شده، در حالی که میانگین قیمت مسکن در تهران هم‌اکنون به یک‌میلیون و 400‌هزار تومان رسیده است.
تهرانی‌ها «برج تهران» را به ساختمان بال‌دار می‌شناسند، اما ساکنان این برج محل زندگی‌شان را به «جزیره» تشبیه‌ می‌کنند چون دورتادور آن را بزرگراه محصور کرده و همه نوع امکانات تجاری، اداری، ورزشی و تفریحی در آن وجود دارد.
عوامل فروش در «برج تهران» قیمت‌‌ها را از مرداد سال گذشته تاکنون تغییر نداده‌اند، اما این به معنی نفوذ رکود مسکن به «جزیره 550 واحدی کردستان تهران» نیست.
قیمت پایه برای فروش هر واحد مسکونی در برج تهران سه‌میلیون و 800‌هزار تومان تعیین شده که هر چقدر طبقات افزایش پیدا می‌کند، قیمت نیز زیاد می‌شود تا اینکه در طبقه 55 ارزش هر مترمربع به 7‌میلیون و 200‌هزار تومان می‌رسد.

گوگل

مدتیه که بد جوری با گوگل حال می کنم. امروز هم لوگوش رو عوض کرده بود به این شکل. برام جالب شد و پرینتش کردم و با دستگاه بارکد خوان خواندمش و دیدم که میشه گوگل. خیلی جالب بود.



مبتکر فیبرهای نوری برنده جایزه نوبل شد


امروزه گسترش مخابرات نوری را در حد وسیع شاهد هستیم و می دانیم که اکنون حجم زیادی از اطلاعات، صدا و تصاویر مخابراتی از طریق این کابلهای پر ظرفیت منتقل می شوند. امسال نیمی از جایزه نوبل به آقای چارلز کائو مبتکر فیبرهای نوری امروزی تعلق گرفت که نقش مهمی در پیدایش این نوع کابلها در دنیای مخابرات داشت. اگر چه ایده انتقال اطلاعات از طریق نور در محیطهای شیشه ای به قبل از آقای کائو بر می گشت اما عملا به خاطر تلفات شدید در شیشه های معمولی امکان انتقال اطلاعات در فواصل زیاد میسر نبود اما آقای کائو در سال ۱۹۶۵ دریافت که تلفات توان در خطوط نوری ناشی از ناخالصی های موجود در شیشه است نه به خاطر تلفات ذاتی انتشار نور در محیط شیشه و با این کشف بزرگ و بنیانگزاری فیبرهایی که هم اکنون در اختیار ماست نقش مهمی در ژیشرفت علم مخابرات داشتند. برای ایشان و همه دانشمندان بزرگ که با تلاش خودشان زندگی را برای همه ما ساده تر کردند و می کنند آرزوی موفقیت دارم.