مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

لیکرز

در یک بازی زیبا و نفس گیر دیشب لوس آنجلس لیکرز موفق شد بر بوستون سلتیکس غلبه کند و قهرمان امسال NBA شود. عجب بازی زیبایی بود و بسیار به وجد آمدم.

جام جهانی 4

امروز بازی مکزیک و فرانسه برگزار شد و باز هم یک صحنه مشکوک به آفساید در بازی مکزیک رخ داد. در این صحنه که اتفاقا کمک داور آن جناب آقای کامرانی فر بود، مهاجم مکزیک از دام آفساید می گریزد و توپ را گل می کند. طی تبادل نظری که با شهاب عزیز کردیم من دوباره به قوانین فیفا رجوع کردم و دیدم که قوانین فیفا در مورد نزدیک تر بودن به خط دروازه نبست به حریف چنین می گوید:


“nearer to his opponents’ goal line” means that any part of a player’s head, body or feet is nearer to his opponents’ goal line than both the ball and the second-last opponent. The arms are not included in this definition


و این یعنی که هر کدام از قسمتهای بدن مهاجم منهای دستش از آخرین نقطه یار یکی مانده به آخر جلوتر باشد آفساید است. صحنه را یکبار دیگر ببینید:



اینجا آنچه بعد از چند بار دیدن استنباط می کنم این است که مهاجم در آفساید نیست. خوشحالم که آقای کامرانی فر از این آزمایش موفق بیرون آمد و صحنه را به درستی قضاوت کرد.

در حاشیه سفر اخیر زهرا به ایران (۲)

وقتی تو نیستی قلبمو

واسه کی تکرار بکنم

گلهای خواب آلوده رو

واسه کی بیدار بکنم؟


نه من تو رو واسه خودم

نه از سر هوس می خوام

عمر دوباره منی

تو رو واسه نفس می خوام


پی نوشت: در پاسخ به روشنک خانم عزیز برای دانلود این ترانه اینجا کلیک کنید.

جام جهانی 3

پیم وربیک (سرمربی تیم استرالیا) بعد از باخت سنگین اعلام کرد که نبود افشین قطبی در کنارش باعث شد چنین شکستی را متحمل شود و از مسئولان فدراسیون فوتبال استرالیا خواست هر چه سریعتر قطبی را برای آنالیز سایر حریفانش به کمپ تیم استرالیا بیاورند!!!

قطبی هم اعلام کرد که قلب شیر دارد و صربستان و غنا را مثل کف دست می شناسد. قطبی علاوه بر این قول قهرمانی جام جهانی را داد.

جام جهانی 2

 

در بازی افتتاحیه جام جهانی مکزیک در صحنه ای که در پایین گذاشتم به گل رسید که با نظر کمک داور آفساید اعلام شد. من در آن صحنه به نظرم آمد که کمک داور اشتباه کرده است و گل صحیح بوده است اما برای آنکه مطمئن شوم به قوانین آفساید فیفا رجوع کردم. تعریف افساید در فوتبال چنین است:


A player is offside if he is "nearer to his opponents' goal line than both the ball and the second-last opponent


از آنجایی که معمولا بازیکنان آخر تیم حریف دروازه بان است، بازیکن یکی به آخر دفاع محسوب می شود اما در صحنه این بازی، دروازه بان بازیکن آخری نیست و تک بازیکنی که در روی خط ایستاده است نفر آخر محسوب می شود و بازیکن مکزیک در آفساید است. اما اگر مثلا به جای یک بازیکن، دو بازیکن آفریقای جنوبی بر روی خط قرار داشتند صحنه افساید نبود. کمک داوری که در کسری از ثانیه باید تصمیم بگیرد واقعا عالی دید و عالی تصمیم گرفت. 


در حاشیه سفر اخیر زهرا به ایران


زن زیبا بود در این زمونه بلا 
خونه ای بی بلا هرگز نمونه ای خدا
زن گل ماتمه خار و گل با همه زن نا مهربون دشمن جونه
دل سرای غمه غم عالم کمه خونه ی دل دمی بی زن نمونه

بی دل و دلبرم بی سر و همسرم شاخه ی بی برم بی همزبونم
هر که دارد گلی رقع آب و گلی من بی دل چرا تنها بمونم
بی دل و بی نشان آخر ای آسمان شادی روز و روزگار من کو
مرغ پر بسته ام خسته ام خسته ام بی قرارم بگو قرار من کو

زن زیبا بود در این زمونه بلا 
خونه ای بی بلا هرگز نمونه ای خدا
زن گل ماتمه خار و گل با همه زن نا مهربون دشمن جونه
دل سرای غمه غم عالم کمه خونه ی دل دمی بی زن نمونه

بی دل و دلبرم بی سر و همسرم شاخه ی بی برم بی همزبونم
هر که دارد گلی رقع آب و گلی من بی دل چرا تنها بمونم
بی دل و بی نشان آخر ای آسمان شادی روز و روزگار من کو
مرغ پر بسته ام خسته ام خسته ام بی قرارم بگو قرار من کو


پ.ن. روح مرحوم ویگن شاد با این ترانه زیبایش

جام جهانی (1)

شش روز دیگر جام جهانی آغاز می شود. اتفاقی که ححتی کانادایی هایی که با فوتبال بیگانه هستند را هم به وجد آورده است و همه جا می شود شور آغاز این مسابقات را دید. اما برای ما یک آه و حسرتی به دنبال دارد که به دنبال سیاست زدگی شدید فوتبال ما از حضور تیممان در این مسابقات محرومیم. چهار سال پیش، رئیس جمهور قبل از اعزام تیم به مسابقات جام جهانی آلمان گفت که در جام جهانی 2010 باید جزو چهار تیم اول باشیم. این حرف اگر چه با سطح امکانات و پتانسیل ما کمی غیرواقع و شاید خنده دار به نظر می آمد اما حتی حضور در جام جهانی هم می توانست دلهای ما را به حضور در 32 تیم برتر خوشحال کند. ما در شرایطی نیستیم که واقعا می توانستیم باشیم و اگر آن ندانم کاریها نبود الان باید با برزیل و پرتغال و ساحل عاج بازی می کردیم نه آنکه صرفا نظاره گر باشیم و افسوس بخوریم.

بازهم گوگل

یکی از چیزهایی که به نظرم بسیار برای تهران ضروری می اومد، مسیریابی از طریق نقشه های اینترنتی بود. طی سالهای اقامت در کانادا من همواره از سایتهایی مثل نقشه گوگل و mapquest برای مسیریابی استفاده می کردم و همیشه جای خالی آنرا در تهران و همینطور دیگر شهرهای ایران احساس می کردم. امروز متوجه شدم که این سرویس برای تهران به سرویس نقشه گوگل اضافه شده است. به عنوان مثال به این لینک بروید و ببینید که از نقطه A چطور مسیر را تا نقطه B به شما نشان می دهد. من چند بار نقشه را امتحان کردم و دیدم که مسیرهای یک طرفه و ورود ممنوع را به خوبی در نظر گرفته اند و روی این مسیر یابی به خوبی می توان حساب کرد. از گوگل به خاطر این خدمت ویزه سپاسگزارم.