مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

یک عکس

یکی دو روز پیش رفتیم یک روستایی این اطراف به نام الورا (Elora ). در روی یک نیمکت کنار خیابان کنار این گلها عکسی گرفتم. هر چند در عکاسی تبحری ندارم از دیدن این عکس خیلی لذت می برم.


بعد از چند روز سر شلوغی

چند روزی برنامه بسیار فشرده بود. از امروز به زندگی خانوادگی و عادی بر می گردم. خسته ام ولی خوشحال.

سرهنگ کاوسیان

سال عجیبی شروع شده و خدا کند چون بهارش نباشد که دارد یکی یکی گلها را می چیند. سرهنگ محمد کاوسیان بزرگ خاندان کاوسیان امروز در وحمود آباد درگذشت. سرهنگ پشر عموی پدر بزرگ مادری و پسر عمه پدر بزرگ پدری من بود. اینطور که شنیده ام پدر و مادر من هم اولین بار در دفتر ایشان با هم آشنا شده اند. سرهنگ کاوسیان را در سالهای اخیر به خاطر اقامتش در شما زیاد نمی دیدیم. چند باری که به سمت مازندران و ساری مسافرتی داشتیم سری به ایشان و ثریا خانم زدیم اما بچه تر که بودیم خیلی به خانه شان در پاسداران سر می زدیم. یک مرد نظامی و ورزشکار با ابهت و مهربان و خونگرم در عین حال مرتب و منضبط. شاید فوت ایشان در حدود 90 یا 91 سالگی چندان دور از ذهن نبود اما شنیدن خبر فوتش امروز بدجوری ذهنم را آشفته کرد. خدا رحمتش کند. مرد بسیار شریف و نازنینی بود. این عکس را هم دایی مهدی چند سال پیش از او انداخته است.


جواد آقای کاووسیان

یک روز صرف بستن دل شد به این و آن 

روز دگر به کندن دل زین و آن گذشت


جواد آقا هم امروز پر کشید. روحش شاد.


قبول دعوت میزبان

قبول دعوت میزبان در فرهنگ اسلامی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. رسول خدا(صلی الله علیه وآله) فرمود: «من الجفاء ان یدعی الرجل الی طعام فلایجیب او یجیب فلایاکل؛ یکی از موارد جفا آن است که انسان را به غذایی دعوت کنند و نپذیرد یا بپذیرد ولی غذا نخورد.»


قرب الاسناد، حمیری قمی، ص۱۶۰؛ میزان الحکمه، حدیث ۱۱۱۱۵.

نمای زمینی گوگل

امروز به طور اتفاقی با امکان جدیدی از نقشه گوگل آشنا شدم. نام این امکانات جدید «نمای زمینی» است. با بارگذاری و اجرای فایل مربوطه که از خود سایت maps.google.com قابل دریافت است، می توان این افزونه را به سیستم نقشه گوگل اضافه کرد. البته ظاهرا این امکانات در نرم افزار «گوگل زمین» وجود دارد.

در حال حاضر گوگل ارتفاعات مهم و ساختمانهای بلند شهرهای مختلف را به نمای زمینی افزوده است. به عنوان مثال عکس زیر برج آزادی، میلاد و همینطور برج تهران در بزرگراه کردستان را نشان می دهد و در آنسو هم قله های زیبای سمت شمال تهران و در راس آن توچال. این قابلیت بسیار جالب این امکان را فراهم می کند تا جاهایی را که ندیده ایم را به راحتی سیاحت کنیم و اگر برای جایی دلمان تنگ شده باشد به سادگی از آن بازدید کنیم. من در تهران علاوه بر این سه ساختامن موفق شدم استادیوم آزادی، استادیوم ورزشی دانشگاه تهران و ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران را هم در این نمای زمینی مشاهده کنم. اگر مایلید کمی بیشتر بدانید ویدیوی زیر را ببینید و یا با کلیک روی این لینک خودتان گشتی بر فضای شهر تهران بزنید.


حذف از جام

خیلی ناراحت کننده است اما حقیقت است. بارسا علیرغم آن همه حمله و درست کردن چند موقعیت نتوانست به دور بعد صعود کند. باید پذیرفت که تیم مورینیو یک سیستم تمام عیار دفاعی بود که کارش را خوب انجام داد. هنوزم باورم نمی شود گلی که بویان زد را داور مردود اعلام کرد. مثل یک کابوس می ماند. باید سرها را بالا گرفت و برای فتح لالیگا پیش رفت. زنده باد بارسا. 

به مناسبت سفر قریب الوقوع والدینم به اینجا

وقتی میای صدای پات 

از همه جاده ها میاد

انگار نه از یه شهر دور

که از همه دنیا میاد


تا وقتی که در وا میشه 

لحظه دیدن میرسه 

هر چی که جاده است رو زمین

به سینه من می رسه وااااااااااای 


...