مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

حرفهای خودمونی برای هفت سال اخیر

امشب لپتاب باز جلوم بود و نگاهی به این وبلاگ می کردم. دیدم این وبلاگ هم در مرداد امسال 7 ساله شد. گر چه در سالهای اخیر تعداد نوشته هایم کمتر شده اما اینجا برایم یکجور دفتر خاطره نویسی آنلاین شده تا چیزهایی که می خواهم عمومی باشد را ثبت کنم. برای علی گاه گداری یادداشت های خصوصی هم می نویسم تا وقتی سواد دار شد آنها را هم بخواند.


این 7 سال یعنی 7 سال خارج از ایران بودن. 7 سال دوری از خیلی دوستان و 7 سال آشنایی با آدمهای جدید. 7 سال زندگی در شهرهای جدید. از وینیپگ و واترلو و تورنتو گرفته تا حالا که دالاس هستیم. هر شهری برایم پر از خاطره شد و جدا شدنش با کلی دلتنگی. طی این سالها دو بار سوار هواپیما شدم که با بلند شدنش اشک توی چشمهام جمع شد. یکی مرداد 1385 که برای بار اول رفتم کانادا و یکی هم بهمن 1391 که تورنتو را به قصد دالاس ترک کردم. حالا خیلی چیزها را دیده ام و به خیلی از آرزوهایی که داشتم رسیده ام. کلی آرزوی جدید برایم بوجود آمده. مقداریش برای زهراست ولی بیشترش برای علی است. مقدار زیادی حسرت دارم که خیلی اش به خاطر تنبلی ها و کم کاری های خودم است و بقیه اش به خاطر کشورم. 


اگر کسی از من بپرسه بزرگترین دستاوردت در این هفت سال چیه باید بگم که ارتباط نزدیکتر من با خدا بوده و اینکه در این هفت سال بیشتر از هر دوره دیگری به دنبال حقیقت و مذهب بوده ام. مسلما ازدواجم و تولد علی هم بزرگترین اتفاقات این هفت ساله بوده. بزرگترین حسرت این هفت سال هم دوری از مادرم بوده. این از آن چیزهایی است که در کلام نمی گنجد. 


می دونم خیلی از دوستان قدیمی اینجا رو می خونند. دوستان جدید بعید بدانم کسی از وجود این وبلاگ خبر داشته باشد. از بعضی دوستان قدیمی ام دل بریدم. برای خیلی هایشان دلم تنگ می شود. به بعضی هایشان گاهی زنگ می زنم و صحبت می کنم. از بعضی هایشان هم که دلم می خواهد زنگ بزنم و کوتاهی کرده ام عذر می خواهم. 


در آستانه تولدم سی و سه سالگی هستم. دوست دارید به من هدیه ای بدهید؟ اگر دوستی هستید که مرا می شناسید و اینجا را می خوانید برایم نظر بگذارید و این سوالها را جواب بدهید. اگر اسمتان را نوشتید چه بهتر. اگر نه هم پاسخ هایتان برایم خیلی ارزشمندتر است. 


1- وقتی اسم من را می شنید و یا در ذهنتان می اید اولین تصویرتان چیست؟

2- سه چیزی که در من به عنوان حسن می بینید. 

3- سه چیزی که در من به عنوان عیب می بینید. 

4- بهترین یا بدترین خاطره ای که با من دارید.

5- اولین باری که مرا دیدید چه فکری می کردید و چی شد؟


ارادتمند

ی.ه.م.

ما به چوب رسیدیم

خارجیها هر سالی را که زن و شوهری با هم طی می کنند به ماده ای تشبیه می کنند. این تشبیه در واقع میزان استحکام، قدمت و ارزش رابطه این دو نفر را نشان می دهد. به عنوان مثال:


سال اول- کاغذ

سال دوم- کتان

سال سوم - چرم

سال چهارم - پارچه ابریشمی

سال پنجم - چوب

سال ششم - آهن

سال هفتم - مس

سال هشتم - برنز

سال نهم - سفال 

سال دهم - آلومینیوم

سال یازدهم - استیل 

سال دوازدهم -ابریشم

سال سیزدهم -پارچه گلدوزی شده (بافتنی)

سال چهاردهم - عاج

سال پانزدهم - کریستال 

سال بیستم - چینی 

سال بیست و پنجم - نقره

سال سی ام - مروارید

سال سی و پنجم - مرجان

سال چهلم - یاقوت سرخ

سال چهل و پنجم - یاقوت کبود

سال پنجاهم - طلا 

سال پنجاه و پنجم - زمرد

سال شصتم - الماس


القصه اینکه من و زهرای خوبم به چوب رسیدیم. پنج سال از آغاز این زندگی زیبا گذشت و حالا پسر کوچک ما هم زینت بخش این خانواده کوچک شده است. هر روزی که می گذرد بیشتر زهرا و روح بزرگش و قلب مهربانش را درک می کنم. خدا را هزار مرتبه شکر می کنم که من این سعادت را داشتم که با زهرا راه پرپیچ زندگی را طی کنم. 

عید فطر

عید فطر از آن عیدهایی است که هم روزه داران خوشحالند و هم غیر روزه داران! روزه داران خوشحال از اینکه یک ماه به تکلیفشان عمل کردند و غیر روزه داران هم از این خوشحال که حالا با خیال راحت و بدون عذاب وجدان می توانند بخورند. امسال سال نسبتا سختی برای روزه داری برای من بود. روزهای طولانی و گرمای تابستان. اما نهایتا خداوند توفیق داد و این ماه سی روزه را روزه گرفتیم. به جا آوردن تکلیفی که حالا برایم 20 ساله شد. 

حسن روحانی آمد

بعد از 8 سال کسی سکان مدیریت کشور را بر عهده گرفت که حداقل در کلام ما را شرمنده دنیا نمی کند. این جمله که می گوید اگر خواستار تعامل هستید با ما از تکریم سخن بگویید نه تحریم حرف زیاد دارد. امیدوارم که حرف حسن روحانی با کلامش همخوانی داشته باشد و در عمل هم بتواند راهکارهایش برای خروج کشور از بحران را به خوبی پیش ببرد. وبسایتی اخیرا راه افتاده که مطالبات از ایشان (ووعده های انتخاباتی) را پی گیری می کند. بد نیست هر ماه سری بزنیم و مطالباتمان را از ایشان و تیمشان پیگیر باشیم.