مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

جام جهانی 9

بازی اسپانیا و آلمان ذهن من را مشغول کرده است. معتقدان به آلمان به نتایج و پیروزی های قاطعش استناد می کنند و منتقدان اسپانیا به پیروزی های خفیف 1-0 در دو بازی مرحله دوم و بازی های نه چندان منسجم نسبت به بازی های یورو 2008 اشاره دارند. با وجودی که اعتقاد دارم تیغ اسپانیا همچون بازیهای یورو برنده نیست اما فراموش نکنیم که پرتغال در طول چهار بازی اش در جام جهانی تنها یک گل خورد که از اسپانیا خورد. همینطور پاراگوئه در پنج بازی اش تنها دو گل دریافت کرد که یکی از اسپانیا بود و یکی هم از ایتالیا. این نشان می دهد که هر دو تیم پرتغال و پاراگوئه نمایش دفاعی نسبتا منسجمی در طی جام از خود نشان داده اند و اسپانیا نشان داده که علیرغم دفاع چند لایه و پرتعداد هر یک از این دو تیم راه گل زدن به هر یک از آنها را پیدا کرده است.

در بازی نیمه نهایی آلمانی قرار دارد که در طی بازی هایش تنها 2 گل دریافت کرده است. یکی از صربستان و یکی هم از انگلیس (هر چند که از انگلیس کل دیگری دریافت کرد که داور ندید) و این نشان می دهد که اسپانیا با یک خط دفاع منسجم باید مصاف کند. تجربه نشان داده است که اسپانیا با صبر و حوصله فراوان و با اتکا به بازی ریز و تکنیکی و نفوذ از میانه میدان توانسته است تیمهایی که خوب دفاع می کنند را شکست بدهد. به امید اینکه بازهم این کار را روز چهار شنبه انجام دهد. شاید قبل از این بازی مهم باز هم درباره این بازی نوشتم.

نظرات 3 + ارسال نظر
تاکامی سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:22 ق.ظ

سلام.
هرچند منطق حکم میکنه که آلمان بره فینال ولی همیشه احساس برای آدمها یه چیز دیگست. به امید برد اسپانیا .

محمد عزیز مخلصیم

مسعود کاوسیان پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:00 ق.ظ

واقعا حق به حق دار رسید چون تیم یکدست و با فوتبال زیبا که تلافی ضد فوتبال اینتر را به دنیا ثابت کرد

دایی مسعود الحق که زیبا نوشتی. امسال هر دو تیم فینالیست شایسته هستند. مثل فینال بارسا و منچستر

Shahab پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:04 ق.ظ

Aghe Behzad bad joor jer dadim ke in Alman haro, hala bayad khoda ro shokr konan ke ba hamoon 1 goal tamum shod, migam hala ehtemalan dige ba vazesh baad be parcham Spain (ya hata Holland) besayr kasani khahand bood ke az tashtak sazie mehrabaad jonooobi be Italia, Argentina, va sepas Alman residan

شهاب جان مخلصم. راستش بعد از تحلیل دوست عزیزمون مبنی بر اینکه اسپانیا تعلل زیادی می کرد دیگه من تصمیم گرفتم زیاد در ملا عام راجع به فوتبال حرف نزنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد