مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

کی وست؛ انتهای آمریکا

در سفر اخیر به فلوریدا، به جزیره کوچک کی وست (Key West) سفر کردیم که چون جنوبی ترین نقطه ایالات متحده آمریکاست به انتهای ایالات متحده آمریکا معروف است.

فلوریدا جنوب شرقی ترین ایالت کشور آمریکاست و کی وست در جنوبی ترین نقطه آن واقع شده است. فلوریدا با آن نخلهای زیبایش و با آب و هوایی نسبتا استوایی پذیرای توریستها و مهمانهای زیادی است که در فصل زمستان از ایالتهای شمالی آمریکا و کانادا از زمستان سخت آن مناطق برای گذران تعطیلات به آنجا سفر می کنند. دمای هوا در طی روز در زمستان (اواخر دسامبر و ژانویه) به ندرت از 15 درجه سانتیگراد کمتر می شود و این یعنی یک منطقه ایده آل در زمستان برای تعطیلات.

اما کی وست جزیره ای است که اگر از میامی (Miami) حدود 160 مایل (250 کیلومتر) به سمت جنوب حرکت کنید به آن می رسید. جالبی این سفر 4 ساعته با ماشین این است که از جزایر متعددی عبور می کنید که با پلهای عظیمی در دل اقیانوس این جزایر را به هم متصل کرده اند. در طی راه جزیره های مختلف که به key مشهور هستند را می بینیم که در اکثر آنان قایقهای تورسیتی فراوان برای فروش و یا اجاره می توان دید. کی وست جزیره ای نسبتا کوچک با وسعت تقریبی 2/19 کیلومترمربع است و حدود 22000 نفر جمعیت محلی دارد. این شهر روزانه پذیرای هزاران توریستی است که به ایالت فلوریدا سفر کرده اند. گزارش کوتاهی از این سفر را که به اتفاق زهرا رفتیم را می توانید از اینجا دانلود و مطالعه کنید. 

نظرات 2 + ارسال نظر
puyan شنبه 5 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:05 ق.ظ

Thanks for the well-written and well-cited document. Cheers ;)

م ه ر د ا د یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:48 ب.ظ

بسیار زیبا بود. به امید سفرهای بیشتر و قشنگ تر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد