مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

آغاز مرداد

دوست خوبم تورج عزیز، در آغاز ماه امرداد متنی را نوشته با عنوان «سلام امرداد». بسیار دوست داشتنی از این ماه نوشته است. ماه امرداد برایم خیلی دوست داشتنی است دلیلش هم واضح است چرا که در این ماه به دنیا آمدم و شازده خانوم در این ماه به شعر من خوش آمد و امسال هم به امید خدا در این ماه عروسی خواهیم کرد. پس خاص بودن این ماه برایم روشن است.

اما درست دو سال پیش مرگ عزیزی شیرینی این ماه را در آغازش برایم مکدر ساخت. هر سال در آغاز این ماه به یاد بزرگ مردی که صفا و عشق در رفتار و گفتارش آموخته بودم چشمانش را برای همیشه بست و ما را تنها گذاشت. امسال به یابود دومین سال پر کشیدنش، آهنگ نوای کاروان با صدای احمد گلچین را اینجا برای گوش دادن می گذارم. روحت شاد پدربزرگ نازنینم.

 

نوای کاروان امشب زند آتش به جانم

خدایا برملا شد برملا راز نهانم

مران محمل مران ای کاروان آهسته تر رو

که من دل خسته ای جا مانده از این کاروانم

سراپا سوز و آهم ، سرشک غم گدازم

به جایی ره نجویم ، که من گم کرده راهم

نسیم غمش مرا می برد به شهر بی نشانها

من آن آتشم که وا مانده ام به جا از کاروانها

غم دل را با که گویم تا نشانش به جان دارم

نشانی از او نجویم که من یاری بی نشان دارم

کجا رفتی ای کبوتر بی بال ، که دل ز فراقت اسیر جنون شد

خبر نداری که از غم عشقت ، فسانه شدم من وفای تو چون شد

 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
Puyan چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:00 ق.ظ

روحش شاد ...

تورج ناخدا پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:58 ب.ظ

تولدت و آغاز شعر زیبای عاشقی را در این امر داد زیبا به تو دو ست عزیز و شازده خانم ر و یا هایت مبارک باد

دائی مسعود دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:22 ق.ظ

به زاد جان از توجهت ممنون عکس قشنگیه وصل و ارتباط نوه با پدر بزرگ .روی یک تاب که میتونه اونها رو به حرکت وصل کنه . راستی شعر قشنگ این کار از کیه ؟ بهر حال عناصر پست خوب و هماهنگه دستت درست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد