مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

کمی فوتبالی

خیلی وقته که فوتبالی ننوشته ام. این درسی که TA دارم یک پسر مصری هست که تابستون با هم فوتبال بازی می کردیم. «عمار» بچه لوطی و باحالیه. روزی بازی نیمه نهایی جام ملتهای آفریقا درست در لحظاتی که داشت بازی مصر انجام میشد، عمار باید توی آزمایشگاه به اندازه گیری مشغول میشد ولی تمام هوش و حواسش به موبایلش بود که دقیقه به دقیقه نتیجه بازی رو دنبال می کرد. بعد از اینکه مصر قهرمان شد، دیروز عمار رو با 2-3 تا از دوستهای ایرانی اش با هم دیدم و بهش تبریک گفتم. کلی خوشحال شد و این دوستهای ایرانی اش غر می زدند که مصر قهرمان آفریقا میشه  ما توی ایران با سوریه مساوی می کنیم! فوتبال ملی اگر چه به اندازه فوتبالی باشگاهی جذاب نیست (به لحاظ ظرایف فوتبالی) اما غرور ملی همه کشورها محسوب میشه. بعدش تصور کنیم که بعد از جام جهانی این فدراسیون ما بی صاحب بوده. الانم در کش و قوس انتخاب سرمربی هستیم! چند ماه شده این قضیه؟ بگذریم.

پرسپولیس چند وقتی بود که خوب بازی نمی کرد و به گونه ای مریض بود. بعد از بازی طوفانی مقابل ابومسلم پرسپولیس تیم بهتری شد. به نظر میاد انسجام تاکتیکی بیشتری بر این تیم حاکمه. اما من نمی خوام راجع به بازی پرسپولیس صحبت کنم می خوام راجع به دو چیز بگم. یکی روحیه حرفه ای گری که قطبی در تیم ایجاد کرده و یکی هم راجع به 6 امتیازی که از پرسپولیس کم شد.

خب بعد از اون گل سوم که فرشید کریمی تقدیم به حریف کرد اگر شما مربی بودین چه واکنشی می کردین؟ فیروز کریمی در بازی با نفت یادمون هست که بعد از اینکه طالب لو گل بدی خورد (البته نه در این اندازه بد!) دروازه بان ذخیره اش رو میگه شروع کن به گرم کردن. اما در پرسپولیس قصه گونه دیگری بود. من لذت بردم وقتی بعد از گل سوم و مساوی پرسپولیس همه به سمت فرشید دویدند و در آغوشش کشیدند. مقایسه کنید برخورد علی پروین با مهرزاد معدنچی رو که در اثر اشتباهی که در بازی با استقلال مرتکب شد و  گل خوردند و پروین همواره معدنچی رو سرزنش می کرد و برخوردی رو که امروز تیم رهبری پرسپولیس به رهبری قطبی با فرشید کریمی می کند. وجود افشین قطبی در ایران با این اخلاق و منش و انضباط واقعا خوب و شایسته است و امیدواریم که فرهنگی را که قطبی با خودش از فوتبال دنیا آورده در ایران جا بیفتد و فوتبال ما پیشرفت بکند.

و اما کسر 6 امتیاز! واقعا اینقدر ماجراهای باشگاه پرسپولیس و استقلال طی سالهای اخیر مضحک و خنده دار بوده که با این کسر 6 امتیاز اتفاقات تکمیل شد. یک تیمی که یک نیم فصل زحمت می کشه و امتیاز جمع می کنه و با سهل انگاری های اینچنینی زحمات جمعی به یاد میره. اینکه این مشکل تقصیره کی هست و یا چه مشکلاتی باعث این اتفاق می افته دیگه الان مهم نیست، مهم اینه که محصول زحمات یک عده رو خراب میکنه. صبا باتری که جز کارگرهای کارخونه و خانواده بازیکنانش که طرفداری نداره ولی اگه داشت چه حالی می کردند که یکباره از دو تا رقیب بالا دستشون 6 و 5 امتیاز کم بشه.

نظرات 2 + ارسال نظر
م ه ر د ا د یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:53 ق.ظ

حرفای خیلی خوبی بود:) پرسپولیس با پیکان من فقط صحنه های مهم بازی رو دیدم ولی فکر میکنم خیلی خوب بازی کرده بود اونجا هم...

تورج ناخدا یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:59 ب.ظ http://www.lonelyseaman.wordpress.com

بهزاد عزیزم از حر فهای کلی لذ ت بر د م خو شحال می شو م در مو ر د مقاله های من در مو ر د پر سپو لیس نظر ت بگو ئی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد