مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

کدام استقلال، کدام پیروزی

 

به مسعود ده نمکی علیرغم اینکه شناختی ندارم، علاقه چندانی ندارم. چونکه شاید میگن توی 18 تیر جزو کسانی بوده که به خوابگاه حمله کرده بوده هر چند خودش بگه در قامت خبرنگار اونجا ظاهر شده باشم. بعد از فیلم اخراجی ها هم که بیشتر ذهنیتم خدشه دار شد. نمی دونم چرا اون فیلم رو با وجودی که اون همه مورد توجه استقبال عامه قرار گرفت رو نمی تونم بپذیرم.

با تمام این ها، دیشب، در فاصله یک هفته تا بازی پرسپولیس-استقلال، فیلم مستند کدام استقلال، کدام پیروزی را به کارگردانی مسعود ده نمکی دیدم. هر چند که مدت زیادی از ساخت این فیلم میگذره ولی من تا بحال چیز زیادی راجع بهش نشنیده بودم و حتی نمی دونم توی سینماهای ایران اکران شده یا نه. ولی نتونستم مسعود ده نمکی رو بابت ساختن این فیلم تحسین نکنم. من توی فیلم و فیلم سازی سررشته ای ندارم ولی مقوله ای که ده نمکی روش دست گذاشته بود و به زیبایی هر چه تمامتر ازش فیلم ساخته بود، به قدری زیبا و در عین حال دردآور بود که با پاک کردن چشمهای پر از اشکم، نمی تونستم ده نمکی رو تحسین نکنم. خیلی زیبا به مساله فقر در حواشی فوتبال این پدیده اجتماعی اشاره کرده بود. در حالی که فوتبالیستها از پول دارند می ترکند و دریغ از مالیت دادنشون، یک عده برای تامین خرج زندگیشون، در استادیوم ساندویچ، پرچم یا تخمه می فروشند تا بتونند زندگیشون رو بگذرونند. زیبا بود که میگفت فوتبال یک جنگ گلادیوتری است با این فرق که اون زمان یه سری فقیر به اسم گلادیاتور برای خوشی پولدارها می رفتند به جنگ هم ولی حالا یه مشت پولدار برای دلخوشی بی پولها (بیشتر اون جماعتی که توی استادیوم و حواشی اش بودند) به جنگ هم میرن. در هر حال این فیلم به نرم ارزش حداقل یکبار دیدن رو داره و برای من بیشتر که من ر برد به حال  هوای استادیوم و اطرافش و صد البته واقعیتهای دردناکس از جامعه رو به تصویر کشید.

 

بهزاد

پ.ن. تورج جان خیلی دوست دارم شما حتما نظرتو برام بگی.

نظرات 4 + ارسال نظر
تاکام دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:15 ب.ظ

بهزاد جان سلام

واقعا منو بردی به حال و هوایی اون روزایی که با هم میرفتیم استادیوم .
یاد اون شعارها به خیر یاد بازی ایران عربستان و...
خیلی دلم وسه اون روزها تنگ شده کاش میشد دوباره برگردیم به اون روزگارای خوش!!

تور ج چهارشنبه 18 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:01 ق.ظ http://www.lonelyseaman.wordpress.com

بهز اد عزیزم
از این همه محبتتان متشکر م که نظر من ر ا خو استه بو د ی باید بگو یم با عقاید تو در مو ر د د ه نمکی مو افقم اما این مسئله پو لد ار ی با ز یکنان فو تبال مختص ایر ان نیست در تمام د نیا با ز یکنان و ستار ه های د نیا خیلی بیشتر از تماشاگر ان و حتی مر بیانشان پو ل می گیر ند اما در د فقر مر د م تقصیر پو ل د ار ها ای فو تبالیست است ؟ معتقد م که بیشتر این با ز یکنان لیاقت آن پو لها را ند ار ند اما حد اقل این قر مز و آبی بر ای این مر د م شاد ی می آو ر ند یا نه ؟پدیده و تبال همه جا این گو نه است در بر ز یل و آرژانتین این گو نه است اما لااقل شادی آو ر هست این فیلم ر ا دید م فیلم اخر اجی ها را هم دید م هر د و بیش از پیش عو ام فر یبانه است اما می پر سیم فیلم "آفساید "ر ا دیدی ؟آن فیلم به مو ضو ع حضو ر د ختر ان جو ان در و ر زشگاههای سخن می ر اند دو ست دار م بیشتر این بحث ر ا باز کنیم
دو ست مهر بانم باز هم متشکر م

بابک چهارشنبه 18 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:56 ق.ظ http://lynx.blogfa.com

نمی دونم چی بگم بهزاد در مورد ده نمکی
چون واقعا ازش خوشم نمیاد ازش
ایشون از کسایی بودن که عبدا.. نوری و مهاجرانی رو نماز جمعه تهران کتک زدند
و حالا رفتند سراغ فیلم سازی
کارشون خراب کردنه
خراب کردن وزیر
دانشجو
فوتبالیست
خودشون
و در این راه از هیچ کوشش فروگذار نیستند

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:39 ب.ظ http://www.ariyanet.blogsky.com

ده نمکی یه بازیگره که حالا داره نقش آدم خوبه رو بازی می کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد