مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

شهادت حضرت علی (ع)

به مناسبت ضربت خوردن و شهادت امیر المومنین علی علیه السلام این شعر مولانا بد نیست. حال و هوای مولا رو برامون زنده میکنه. یا حق. دعا فراموش نشه توی این شبهای عزیز.

 

از علی آموز اخلاص عمل             

شیر حق را دان منزه از دغل

در غزا بر پهلوانی دست یافت

زود شمشیری برآورد و شتافت

او خدو انداخت بر روی علی

افتخار هر نبی و هر ولی

در زمان انداخت شمشیر آن علی

کرد او اندر غزایش کاهلی

گشت حیران آن مبارز زین عمل

وز نمودن عفو و رحم بی محل

گفت بر من تیغ تیز افراشتی

از چه افکندی مرا بگذاشتی

آن چه دیدی بهتر از پیکار من

تا شدستی سست در اشکار من

آن چه دیدی بهتر از کون و مکان

که به از جان بود و بخشیدیم جان

در شجاعت شیر ربانیستی

در مروت خود که داند کیستی

راز بگشا ای علی مرتضی

ای پس از سوالقضا حسن القضا 

گفت من تیغ از پی حق میزنم

بنده ی حقم نه مامور تنم

شیر حقم نیستم شیر هوا

فعل من بر دین من باشد گوا

که نیم کوهم ز حلم صبر و داد

کوه را کی در رباید تندباد

باد خشم و باد شهوت باد آز

برد او را که نبود اهل نماز

خشم بر شاهان شه و بر ما غلام

خشم را هم بسته ام زیر لگام

نظرات 2 + ارسال نظر
م ه ر د ا د سه‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:31 ب.ظ

بیا برویم از این ولایت من و تو...تو دست من و بگیر و من دامنتو...

تورج ناخدا چهارشنبه 11 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 05:42 ق.ظ http://www.lonelyseaman.wordpress.com

د نیا پر از غم و شادی است باید در غمها شر یک شد و شاد یها را شر یک کر د بهز اد عزیزم قبو ل باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد