مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مسابقه شماره ۵ و برنده مسابقه شماره ۴

 

خب مسابقه شماره ۴ بسیار آسون بود و همه کسانی که شرکت کرده بودند جواب رو درست نوشته بودند. من بدون قرعه کشی برنده مسابقه رو کسری اعلام می کنم چونکه تازه کلاس اول راهنماییه و واقعا باید تشویق بشه که مسابقه رو درست حل کرد.

 

از اونجایی که خورشید گفته بود که مسابقه ادبی بذارم، این دفعه مسابقه ادبی میذارم. لطفا بر اساس معلومات خودتون جواب بدید یا حدس بزنید. سپاسگزارم.

 

سوال- «دُم کسی را در بشقاب گذاشتن» یعنی چه؟

 

الف) آبروی کسی را بردن

ب) دست کسی را رو کردن

ج) کسی را مسخره کردن

د) از روی تمسخر به کسی احترام گذاشتن

 

نظرات 11 + ارسال نظر
مهرداد یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:22 ق.ظ

فکر کنم گزینه دو بشه!

احسان یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:35 ق.ظ

به خاطر روی گل آقا نیک خواه گزینه 2!!!

Mohammad یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:50 ق.ظ

gozine 4 "az roo tamaskhor be kasi ehteram gozashtan"

غزل یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:22 ق.ظ http://imagicgirl.blogsky.com

سلام
یکی اینکه تاحالا اینو نشنیده بودم
ولی با اینحال بنظرم می یاد که گزینه دو باشه
خوش بگذره

[ بدون نام ] یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 01:23 ب.ظ

منم تا حالا اینو نشنیده بودم چه با حاله:) من احساس گزینه 4 دارم
ممنون از آموزش ضرب المثل های فارسی:)
زهرا

نسترن یکشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 04:25 ب.ظ

منم تا حالا نشنیدم...
فکر کنم ۲ باشه

خورشید دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 06:11 ب.ظ

هیچ حدسی نمی تونم بزنم. چه سخته! مرسی از این مسابقه. همه گفتن ۲ یا ۴ من بی ربطترین رو میگم :‌ ۱

گلریز سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 02:13 ب.ظ

من واقعا نمی دونم ؟؟؟؟

پیر مغان چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:22 ق.ظ

حاجی عزیز این یکی دیگه واسه من که قبلی راهم بلد نبودم خیلی سخته

خورشید چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 04:05 ب.ظ

بهزاد
میشه زودتر جوابو بدی؟؟؟؟ مردم از کنجکاوی!

فیروزه یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:54 ب.ظ

من اولین باره که شرکت می کنم به نظرم گزینه ب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد