مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مسابقه شماره 3

 

درود. ما از شهرها و روستاهای دور افتاده تلفنها، ای-میل ها و اس-ام-اس های زیادی داشتیم که گفته بودند لطفا مسابقات جدیدی برای ما بگذارید تا ما هم بتونیم در مسابقات شرکت کنیم و از جوایز نفیسش بهره مند بشیم. خلاصه اینکه تصمیم گرفتم مسابقه شماره 3 رو با فاصله کمی از مسابقه شماره دو برگزار کنم. هر چند که واقعا سوال این دفعه بسیار آسونه و طبعا جایزه مسابقه هم به همون نسبت کم ارزش تر میشه. هر چند که هدف ما اینجا صرفا لذت بردنه و جوایز برای گرمتر شدن مسابقه است.

 

سوال: «یک بام و دو هوا» یعنی چی؟

 

1-      تبعیض قائل شدن

2-      بلند پرواز بودن

3-      جاه طلب بودن

4-      خیانت کردن

5-      دشمنی کردن

 

لطفا جواباتون رو در بخش نظرخواهی بنویسید. انشاالله به زودی برنده و جواب صحیح و داستانی که به واسطه اون این اصطلاح باب شده است رو خواهم نوشت.

 

تا بعد

ی.ه.م

 پ.ن. اگه موردی رو برای مسابقه مناسب میدونین رو میتونین به من بگید تا به اسم خودتون اینجا بذارم.

نظرات 13 + ارسال نظر
احسان جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 04:07 ق.ظ

چیزی که که من از این مثل تو ذهنمه متناقض گویی است که البته بیشتر آخوند ها در مورد سیاست های آمریکا بکارش می برند لذا فکر کنم گزینه اول درست باشه!
در ضمن خواهشا به خاطر آقا نیکخواه گزینه های صحیح و بیشتر در گزینه 2 قرار بدین! ( گرچه شایدم باشه!!!)

نسترن جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:22 ق.ظ

عمو بهزاد D: من گزینه ی ۱ رو انتخاب می کنم . از بقیه دوستان هم خواهش می کنم یه گزینه ی دیگه رو انتخاب کنن به هر حال این مسابقه یه برنده که بیشتر نداره!!!!!!!!!

کامیار جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 03:47 ب.ظ

به نظرم جواب 2 و 3 تقریبا یه معنی میده اینجا ... و یه بام و دو هوا داشتن یعنی کسی که با یه شرایط خاص چندتا آرزو و آمال داره.

تاکامی جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 07:24 ب.ظ

یک بام و دو هوا : دو گانگی هر معلولی در قبال یک علت واحد معنی میده.
در گزینه های این مسابقه بیشترین چیزی که بهش میخوره تبعیض میتونه باشه
گزینه ۱
موفق و پیروز باشید داداش

شروین جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:12 ب.ظ

گزینه ۱ داستانش هم خیلی جالبه حتما میدونی دیگه شان نزولش را

[ بدون نام ] جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 09:58 ب.ظ

وقتی در مورد یک مسئله دو خواسته کاملا متفاوت داشته باشی میشه یک بام ودو هوا فکر کنم ۲ باشه در ضمن من جایزه می خوام حتی اگه جوابم غلط باشه من نازی رو طلاق نمی دم

بابک شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:47 ق.ظ http://lynx.

سلام گزینه یک درسته عمو بهزاد
داستان از این قراره که یه روز مادری میاد بالا پشت بامی که پسرش و عروسش یه طرف خوابیده بودند
و دخترش و دامادش اون طرف
مادره به دخترش میگه : هوا خیلی گرمه یه خورده با فاصله بخوابین که خنک تر بشه .
بعد میاد به پسرش میگه پسرم هوا امشب سده بچسبین به هم تا سرما نخورین و گرمتون بشه .
عروس قصه ما که مثل همه عروس های قصه ها هم فضول بوده و هم حاضر جواب
بر میگرده میگه
قربان برم هوا رو
یک بام و دو هوا رو
یک سر بام گرما
یک سر بام گرما
************************
جایزه باشه مال خودت
یه چیزی بخر تا غم باخت پرسپولیس اونهم به کی به خداداد یادت بره
من که استقلالی هستم از این باخت زورم گرفت جدا
می دونم چی می کشی

سهیل سپهر شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 09:07 ق.ظ

سلام
اض آنجا که ما دثطور ظبان فارصیمان غوی اسط طثلت کافی داریم گظینهی ۱ را انطخاب کردند.

شروین شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:37 ب.ظ

می هاوا اسم یکی از روستاهای میانه است میانه ای ها همان داستان را به آنجا نسبت میدهند
می هاوا آی می هاوا
بیر اودی ایکی هاوا

هاوا یا اوا همان آباد فارسی است

مهرداد یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:08 ق.ظ

قربون برم خدا رو یک بام و دو هوا رو!...من دقیق نمیدونستم...رفتم تو اصطلاحات و ضرب المثلها نگاه کردم!...ایول...عجب چیزی بود!

پروین دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:00 ق.ظ

با سلام
از نظر پاسخ شماره ۱
ولی من فکر می کنم به ؛توجیه ؛هم جور در می آید

مهرداد دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:34 ب.ظ http://www.meredit.blogfa.com

همممم...نه...من فکر میکنم با توضیحات آقا بابک توجیه زیاد درست نباشه نسبت به این ضرب المثل...
آقا بهزاد ما یه پیشنهادی داریم...سعی کنید تستی نذارید...اینجوری بعد از یه مدت جواب معلوم میشه!...البته انصافا این سوال سخت بود و من بلد نبودم...کلا گفتم...مثلا اگر این مدلی باشه که بچه ها پاسخ رو بگن و بعد نزدیکترین جوابها به گزینه ی صحیح بعدا معلوم بشه بهتره!...البته من اینطوری فکر میکنم...شاید دعواش بیشتر بشه...یکی بگه نظر من هم درسته و اون یکی بگه نه:)))

نسترن چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 07:54 ب.ظ

بهزاد .... پس برنده ی مسابقه کی اعلام می شه ؟
آقا جان ما این لباس رسمی رو در بیاریم یا نه؟ ؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد