مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

سر خر !

خب در راستای ترویج زبان فارسی یکی از دوستان ما که الان خدمت مقدس سربازی رو می گذرونه و معرف حضور همه هست، حاج بهمن آقا، برامون یک ای-میل زد و مطلب جالبی رو گفت که من اینجا خدمتتون نقل میکنم. همه ما روزانه اصطلاح «سر خر» رو زیاد شنیدیم. بعضی ها مثل رامیار خیلی هم به کار می برند. (اون همکارش در شرکت که میاد فضولی، همیشه با لغت سر خر یاد میشه) خب معنی سر خر بر همه ما واضح است. «سر خر» معمولا به «مزاحم» اطلاق میشه و جالبه که داستانی که باعث شده سر خر به عنوان مزاحم در زبان به کار بره رو بدونیم. من از بهمن که این داستان رو برم فرستاده تشکر میکنم.

«...یک روز مردی با خر خود قصد داشت از دهی به ده دیگر برود. در میان راه به تعدادی جوان مست برخورد. جوانان مست قصد داشتند در حالت مستی با مرد سر به سر بگذارند و یکی از آنها گفت: ای مرد! تو هم باید مثل ما شراب بنوشی. مرد گفت: این کار را نمی کنم چرا که در شارع مقدس شرابخواری حرام است. با این کلام ، جوانان او را تهدید کردند و مرد با خود گفت، حفظ جان واجب تر از پرهیز از شراب خواری است. مرد همانگونه که بر خر نشسته بود، خمره شراب را از جوانان گرفت و به محضی که اراده کرد تا بنوشد، خر سرش را تکان داد و خمره از دستش بیفتاد و بشکست. جوانان مست هم از دیدن این صحنه بسیار خندیدند و مرد را رها کردند. مرد محکم به سر خر زد و گفت : یک بار هم که ما به اضطرار ناگزیر به خوردن شراب شدیم، این «سر خر» نگذاشت...»

 

سلامتی سه تن، ناموس و رفیق و وطن

سلامتی سه کس، زندونی و سرباز و بی کس...

 

برای سلامتی آقا بهمن سرباز صلوات...

نظرات 3 + ارسال نظر
احسان یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 07:30 ب.ظ

خیلی باحال بود! فقط کاشکی به شکل مسابقه در می آوردیش!

مهرداد یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:38 ب.ظ

بله یکسری جوایز با پژو ۲۰۶...اینجوری آمار وبلاگ هم بالا میره!...راستی این دو تا جمله آخر مال یه فیلمی بود که داریوش ارجمند توش بازی میکرد:-)...از آقا بهمن هم ممنونیم...به امید آنکه هر چه سریعتر این مرحله از زندگیشون به خوبی و خوشی تموم شه!

تاکامی دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 07:44 ق.ظ

سلام داداش

فقط بهزاد جان سلامتی خوابگاهی بی ملاقاتی( احسان) رو فراموش نکن !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد