مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

به بهانه فیلم دستگیری مهرداد میناوند

 

امروز اتفاقی با لینکی مواجه شدم که نوشته بودم دستگیری مهرداد میناوند. کلا شنیدن این خبر برام جالب بود که داستان چیه. به لینکی که نهایتا به سایت یوتیوب منتهی میشد رسیدم که فیلمی 3 دقیقه ای بودم. اگه شما ها هم اینترنت تون فیلتر نیست از اینجا ببینینش. اگه هم نمیتونین ببینین خلاصه اش اینه که وقتی فیلم شروع میشه توی یک خونه که بعدا معلوم میشه یک ویلا تو شماله رو نشون میده و یک سری دختر نشستند بدون حجاب و روی میز آبجو و ویسکی به وفور یافت میشه. بعد باهاشون مصاحبه هم میکنند که این چه سر و وضعیه لباس پوشیدین و خجالت نمیکشین و اینا و یکی از دخترا هم جواب میده که همه دوستهای خانوادگی هستیم. بعد با یک پسره صحبت میکنه که ظاهرا برادر یکی از دخترهاست و کسیه که ویلا رو اجاره کرده. پسره میگه پنج میلیون دادیم کل ویلا رو با همه چیز اجاره کردیم. بعد در حالیکه نشون میده مامورا از یخچال ویسکی و آبجو در میارن پسره میگه حاج آقا من مکه بودم! من به سنگ حجر الاسود بوسه زدم. بعد ماموره با لهجه شمالیش میگه پس خیلی بی غیرتی! جواب میده آقا من اینجوریم خواهرم دوست داره اینجوری بگرده و خلاصه از اینجور حرفا تا اینکه میناوند سر و کله اش پیدا میشه و میناوند شروع به قسم و آیه خوردن میکنه. میگه قسم به اون قرانی که شما و من اعتقاد داریم من نمیخواستم اینجا بیام . من داشتم می رفتم که اینا زنگ زدن و اومدم یه سر بزنم و برم که مامورا منو دستگیر کردن و ...(که صد البته باور کردنی نیست)

 

بعد از دیدن این فیلم یاد لحظه تحویل سال 1377 افتادم. اون دوستانی که اون سال رو به خاطر میارن یادشونه که تیم ملی ایران که در تدارک جام جهانی بود به فرانسه رفته بود و با تیم نانت فرانسه بازی داشت که لحظه تحویل سال بین دو نیمه بود و تلویزیون رختکن ایران رو نشون میداد و لحظه تحویل سال با فوتبالیستها. صحنه ای به خاطر من میاد که درست لحظه تحویل سال مهرداد میناوند به نماز ایستاد و نماز میخوند. در خلال همون سالها بارها و بارها مهرداد میناوند به عنوان مداح اهل بیت شناخته میشد و در برنامه ها مداحی میکرد، قران میخوند و خلاصه یک بچه مومن رو تصویر میکردن که حالا فوتبالیست شده. اون صحنه ای که بعد از گلی که در جام ملتهای آسیا در 1375 دوبی که بعد از به ثمر رسوندن مقابل تایلند میشینه و دستها رو به آسمون میبره و شکر میکنه مدتها آرم برنامه های ورزشی بود.

خلاصه اون میناوند با این مهرداد میناوند که این اواخر در سعادت آباد با مینی ماینرش مرتب میومد و میرفت و این مهردادی که در این فیلم دیدم شباهتی نداشت. شاید مهرداد همون عوض باشه و فقط یک چهره دیگه ازش می بینم. ولی نمیتونستم تصور کنم این همون آدمه.

وجود امثال این فیلمها نشون داد که زندگی خصوصی به هیچ وجه در ایران معنی نداره و مامورهای ما فکر می کنند که با این جور ریختن در خونه ها و ویلاها فساد ریشه کن میشه. البته اگه بشه اسم اینا رو فساد گذاشت. در هر حال من نمیخوام اینجا راجع به اینکه این جوونها کار درستی میکنند یا نه. ولی اینکه در زمان دستگیری فیلم بگیرند و بعد هم فیلم رو پخش کنند کار بسیار نادرستیه. اینها اگه جرمی مرتکب شدند باید به خاطر جرمشون محاکمه بشن ولی دیگه نباید آبروشون بره که. حتما تا الان این فیلم به شکل CD و DVD در ایران توزیع شده.

بعد نکته جالب اینه که بعد از دستگیری به سنگ حجر الاسود و مکه و قران و پیغمبر شروع میکنند قسم خوردن. بابا جان اشتباه کردی بگو اشتباه کردم. دیگه این چه کاریه؟

 

تا بعد

ی.ه.م

نظرات 21 + ارسال نظر
شروین جمعه 24 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:59 ب.ظ

زندگی خصوصی وقتی معنی اش را از دست داد که هر روز صبح که میرفتیم مدرسه کیف هایمان را می گشتند مبادا در آن آینه یا ماتیکی باشد و ما فقط کلاس ششم بودیم .

ehsan شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:11 ب.ظ

ma ke tajrobeye zendan o darim mifahmim ke che balayee gharare saresh biad, hala gozahste az inke niroo entezami ghalat mikone irize khoneye mardum aslan be ona chke ke harki to khonash chi kar dare mikone, vali khodayeesh ina ham dige har ragham mashroob bood o tahiye karde boodan! pesare mogheyi ke gereftanesh be nazare man maste, kheyly relax e akhE!

م ه ر د ا د دوشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:36 ب.ظ

حیف این اسم فوق العاده قشنگD: که روی این ابله گذاشتن!!!!!!!

کاوا شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:09 ق.ظ

تنها چیزی که فقط تمام مدت دیدن اون تکه فیلم به نطرم میرسید .... هر غلطی هم هر کسی کرده باشه .... به هیج کسی ربطی نداره .... گناه اونایی که به حریم خصوصی آدما به این راحتی تجاورز می کنن و هر چی که دلشون می خواد میگن ( مگه دادگاه نداریم تو اون مملکت خراب شده یا اصلا معنی دادگاه چیه) به مراتب بیشتره...

سهیل سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:14 ق.ظ

بهزاد جان خبر نداری فیلم احمد مومن زاده بدتره
تو همه ی موبایل ها هست و توزیع می شه

دایی مهدی یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:47 ق.ظ

البته اصلن نباید تعجب بکنی اگر چیز دیگه ای دیدی تعجب کن.

علیرضا بهادرانی دوشنبه 10 دی‌ماه سال 1386 ساعت 05:09 ب.ظ http://www.velayat.blogfa.com

سلام
چی بگم؟؟!!؟
یه سر به وب من بزن
علی علی

[ بدون نام ] دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:44 ق.ظ

شروین عزیز خیلی زود تر از اینا معنیشو از دست داده بود از همون دهه زشت و سیاه شصت که میریختن تو عروسیای مردم و دامادو به خاطر بستن کراوات یا پذیرایی با آبجو وویسکی از مهمونا دسگیر میکردن و جشنو زهر مار مردم میکردن و عروسی رو عزا...شاید نسل جدید چیزی ازین فجایع ندونن ولی ما که نسل سوخته ایم خوب میدونیم...اگه باور ندارن از پدر مادرا یا بزرگترای دیگشون بپرسن

s سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:23 ب.ظ http://sabo65.blogfa.com

آخه در شان یه فوتبالیست نیست اینکارا حتی تو اروپا وقتی بعضی از مصاحبه ها رو میبینیم با فوتبالیستاشون میگن ما به عنوان ورزشکار باید الگو باشیم برا جوونامون .. حالا اونا رو هرزه وفساد کار میدونیم خودمون رو درستکار ..اگه من نوعی اینکارو بکنم به خودم ربط داره اما یکی مثل میناوند تو این سن وسال با این ابهتی که تو ذهن جوونا داره خیلی زشته خدایی

مسعود جمعه 10 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:08 ب.ظ http://rahenazdik.blogfa.com

کاملا حرفت درست بود

علی دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:57 ق.ظ

اینکه خودتو مداح اهل بیت نشون بدی و همه جوره از این طریق امتیاز بگیری و بعد بری یه گوشه با این پولا این کارا رو کنی و به ریشه عوام بخندی خیله سخته!!!!!!!!!

مهران جمعه 8 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:05 ب.ظ

یک کلام از مادر عروس...!!!

ناتاشا سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:20 ق.ظ

مهرداد میناوند جوان با خدا مومنی هست تو باور نمی کنی حرفاشو مشکل خودته خوب بیچاره قسم خورده به پیغمبر خدا مگه تو ماموری که حرف این بنده خدا مهرداد میناوند را باور نمی کنی
مهرداد میناوند را با این کار دعوت به ویلا از فوتبال ایران خراب شده حذفش کردند می تونید گوگل برید سرچ کنید حذف مهرداد میناوند از فوتبال
از طرفداران مهرداد میناوند هستم خدا حفظش کنه در ایران خراب شده هم زندگی نمی کنه که امثال تو حرفش را باور کنید نکنید اونهم با دیدن یک فیلم مسخره

ابراهیم پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 10:19 ق.ظ

دیشب مهرداد از دنیا رفت

علیرضا پنج‌شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 12:59 ب.ظ

اون مامورانی که فیلم میگیرند و پخش میکنند و آبروی شخص را میبرند خودشون مظهر فساد هستند

M شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 07:08 ب.ظ

روحت شاد مرد بزرگ

لیلی شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 09:03 ب.ظ

روحت شاااااد... جوانِ با اخلاق

Baran دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 07:41 ب.ظ

من ی دهه شصتیم،میتونم به جرات بگم ی زمانی بهترین لذت برای من وامثال من دیدن فوتبال خصوصا بازیهای تیم ملی بود،آقای عابدزاده،اقای دایی،آقای میناوند وووووو بهترین های فوتبال ما بودن ،بهترین ترکیب،چقدر غیرت به خرج میدادن تا برای مردم کشورشون شادی به ارمغان بیارن،از وقتی بهترینهای اون زمان از فوتبال خداحافظی کردن من دیگه فوتبال ندیدم،بعضی آدما فقط ی نفرند،دیگه کسی مثه اونا نمیاد،از وقتی آقای میناوند از دنیا رفتن ی جور خاص مدام کلیپ هاشونومیبینم، حرفاشونومیشنوم وغم ودرد پنهان پشت شیطنت ها شون رو لمس میکنم،ماآدما ی وقتایی یادمون می‌ره قاضی فقط خداست ،دم از پاکی وخدا و پیغمبر می‌زنیم اما ی جایی باابروی ی نفر ی جوری بازی میکنیم که طرف زنده س امادیگه زندگی نمیکنه،قلب و روحش میمیره...همش حس میکنم ایشون اینهمه سال چه زجری کشیدن تا ثابت کنن همه چیز اونی نیست که مردم نصفه نیمه میبینن وجار میزنن و جای خدا میشینن وقضاوت میکنن وحکم صادر میکنن،حس میکنم بعد عمری درد وغم قضاوت بیجاالان به آرامش رسیدند...باختن کسانی که باعث اینهمه سال درد وغم ایشون بودن،دیر شد حساب افتاد برای قیامت،وای اگه حلال نکنن باعث وبانی این در هارو...روحت شاد اسطوره

محمدمعصومی گرگ زخمی چهارشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 04:45 ب.ظ

مهرداد میناوند
انسان خوبی بوده است

فارست گامپ چهارشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 08:11 ب.ظ

دورد برتو ای مرد فاحش باز درود بر تو ای ریا کار بزرگ درود بر تو فوتبالیشت در دهه درود برتو ای حزب باد وسگ بر گور تو بباراند گو

شکوفه کیانی شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 01:32 ق.ظ

کاش یاد بگیریم کسی رو قضاوت نکنیم ما ها یه تیکه فیلم دیدیم هزار جور اتفاق رو میشه فرض کرد هزار تا سناریو واسش نوشتن حکم دادن و یه عمر به چشم یه آدم هوس باز نگاش کردن ماها خودمون هزار تا خطای ریز و درشت داریم جز خودمون کسی نمیدونه آبروی آدما خیلی مهمه اگه ریخته بشه جبرانش نمیشه کرد از خطای دیگران چشم پوشی کنیم همون طور که این انتظار از دیگران داریم برای خودمون مگه میناوند یه عمر پول نماز خوندن و مداحی رو گرفته که خواسته مردم رو فریب بده واقعا آتیش میگیرم وقتی فکر میکنم توی عمر کوتاهش چقدر واسه یه گناهی که کرده یا نکرده مردم با همون چشم نگاش کردن بابا شاید توبه کرده خدا میبخشه ما چکاره ایم از عمر ایشون گدشت ولی بیاین راجبه دیگران قضاوت نکنیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد