مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

ما به چوب رسیدیم

خارجیها هر سالی را که زن و شوهری با هم طی می کنند به ماده ای تشبیه می کنند. این تشبیه در واقع میزان استحکام، قدمت و ارزش رابطه این دو نفر را نشان می دهد. به عنوان مثال:


سال اول- کاغذ

سال دوم- کتان

سال سوم - چرم

سال چهارم - پارچه ابریشمی

سال پنجم - چوب

سال ششم - آهن

سال هفتم - مس

سال هشتم - برنز

سال نهم - سفال 

سال دهم - آلومینیوم

سال یازدهم - استیل 

سال دوازدهم -ابریشم

سال سیزدهم -پارچه گلدوزی شده (بافتنی)

سال چهاردهم - عاج

سال پانزدهم - کریستال 

سال بیستم - چینی 

سال بیست و پنجم - نقره

سال سی ام - مروارید

سال سی و پنجم - مرجان

سال چهلم - یاقوت سرخ

سال چهل و پنجم - یاقوت کبود

سال پنجاهم - طلا 

سال پنجاه و پنجم - زمرد

سال شصتم - الماس


القصه اینکه من و زهرای خوبم به چوب رسیدیم. پنج سال از آغاز این زندگی زیبا گذشت و حالا پسر کوچک ما هم زینت بخش این خانواده کوچک شده است. هر روزی که می گذرد بیشتر زهرا و روح بزرگش و قلب مهربانش را درک می کنم. خدا را هزار مرتبه شکر می کنم که من این سعادت را داشتم که با زهرا راه پرپیچ زندگی را طی کنم. 

نظرات 4 + ارسال نظر
mehdi یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:40 ق.ظ http://www.9jok9.mihanblog.com

سلام خوبی دوست عزیز
از وبلاگت خوشم اومده عجیب
خیلی قشنگ بود
جدی میگم
ولی یه پیشنهاد داشتم سعی کن مطالبتو زیاد کنی
یه جورایی کمه
ولی در کل عالیه
بیا یه سری به من هم بزن

منتظرتمم

محمدرضا یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:33 ب.ظ http://mamreza.blogsky.com

سلام
با سفرنامه مشهد به روزم.
اگر دوست داشتی بیا

puyan یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:58 ب.ظ

eeshalla hamishe khoobo khosh bashid

زهرا پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:31 ق.ظ

هرچند دیر اما دوست دارم بنویسم روی این پست :) بنویسم که دوستت دارم و خدا را شاکرم که کسی مثل تو سر راه زندگیم قرار داد. مردی با قلبی صاف و وسیع و مهربان :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد