مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

بارسلونا


راستش آخرین باری که یک بازی فوتبال را توانستم کامل ببینم بازی اسپانیا و ایتالیا در فینال جام ملتهای اروپا بود. آن روز علی سه روزش بود و بعد از آن هیچ وقت نشد که فوتبالی را ببینم. دیروز بازی بارسلونا و بایرن بود که بارسا با 4 گل به زانو در آمد. من چون سر کار بودم نشد بازی را ببینم. توی آزمایشگاه بودم وقتی برگشتم مدم دیدم که ای بابا چه بلایی بر سر این تیم آمده است! به هر حال به احتمال 99 درصد بایرن بارسا را پشت سر می گذارد و به فینال می رسد که صد در صد لیاقتش را هم دارد اما آمدم اینجا بنویسم که با وجود این باخت (که باخت بسیار سنگینی است) به هوادار بارسا بودنم افتخار می کنم. بارسلونا در دهه اخیر چیزهای خیلی زیادی به فوتبال و علاقه مندان داده است. اگر حتی بازی دیروز پایان دوره تاریخی بارسا باشد بازهم یادآوری آن همه لحظات زیبا و تیکی تاکای روان و خلاقیت سلطان فوتبال جهان یعنی مسی چیزهایی است که همواره شیرین و زیباست. ایراد بزرگ بارسای امسال دو چیز بود. یکی بدون داشتن سرمربی کار کردن و دیگری ضعف در یارگیری. باید پذیرفت که از فصل قبل و با افزایش سن پویول و افت دنی آلوز و پیکه و سرطان آبیدال دفاع این تیم روز خوش ندید و سران تیم هم مدام هافبک یا مهاجم به تیم اضافه کردند. امیدوارم در تابستان با خرید یکی دو بازیکن تاثیرگزار در خط دفاع و بهره گیری از یک مربی باکلاس و صاحب سبک شاهد هنرنمایی مردان کاتالانی باشیم. 


نظرات 3 + ارسال نظر
م ه ر د ا د جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:51 ق.ظ

یک چیز خیلی جالب برای من این بود که واقعاً آلمانی ها خیلی با افتخار بازی های این تیمها رو دنبال میکنند. خیلی جالبه که اصلاً طرفدار اونها نیستند. مثلاً اینجا بچه هایی که باهاشون در ارتباطند اهل هامبورگ و طرفدار اونجا، دوسلدورف و تیمهای محلی اونجا و...
مثلاً تیم آلمانی آخن، الآن دسته سومه ولی خیلیییییی!! واسم جالبه با چه افتخاری دنبال میکنند این بازیها رو. همبستگیشون واقعاً باعث تامله. گرچه دورتمند در همین استانی هست که من زندگی میکنم. به نظرم اینها باعث درس گرفتنه. مثلاً چند سال پیش ذوب آهن رفت فینال آسیا ولی خوب اون حمایت و همدلی رو من نمیدیدم.
آلمان از سال 2002 داره خوب کار میکنه.
سال 2002 نایب قهرمان جهان
سال 2006 سوم جهان
سال 2008 نایب قهرمان اروپا
سال 2010 سوم جهان
سال 2012 نایب قهرمان اروپا
واقعاً درسهای بزرگیه. آلمانیها این چیزی که توی نگاه اول دیدمشون واقعاً افخار میکنند به خودشون و اعتماد به نفس بالایی دارند.
من اون شبی که دورتمند مالاگا رو هم برد رو تو خیابون دیدم. حتی مردم هم روحیه شون رو نباختند. خیلی روحیه دارند واقعاً!!

Germany lost the semi-final game against Italy in 2012. I wil never ever forget that day. It was Alee's birthday :)

گلریز جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:24 ب.ظ

یه نکته خیلی جالب هم برای من صحبت های بازیکن هایی بود که بعد از بازی باهاشون مصاحبه می کردن، بازیکن ها بایرن منظورمه. یه حس خوبی تو صحبت هاشون بود که به خودشون افتخار می کردن اما در عین حال اونقدر با احترام نسبت به تیم رقیب صحبت می کردم و با حفظ این احترام می گفتن خوشحالن که تو نستن ببرنشون.

:)

Golriz mibibam ke be zabane Almani ham mosallat shodi ha :)

مسعود جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:36 ب.ظ

تیم بارسلون در کنار ارایه یک بازی جوانمردانه، خلاق و باهوش بازی میکنه ،که من در تیمهای دیگر کمتر میبینم ، که تاثیر مردم و شهریت شهر بارسلون است که خلاقیت را دوست دارند در کارهاشون ارایه کنند و این کار باعث لذت تماشاچیان میشود ، شما فکرش را بکنید با این میانگین قد و وزن پایین و بدون نتیجه گیری روی ضربات کرنر و سرزنی ها در سانتر ها چه انتظاری برای گل زدن دارند،
این یکی دوسال هم که مربی نداشته، البته من اصرار هییت مدیره را برای نگرفتن مربی جدید را نمیدانم،
همدلی و هماهنگی تیم را دریابید که اگه ژاوی ، ویا، اینیستا، مسی، پدرو و خیلی های دیگه به تنهایی در تیمهای دىگه این همه موفقیت نداشتند،
به هر حال ما خیلی از بازی های بارسلون لذت بردیم و اگه این مشکلات حل بشوند تیم دوباره مطرح میشه ،
خدا وکیلی مورینیو که بازیکن مصدوم کن درست میکنه بازه هاش چه لذتی داره؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد