مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

مخمور جام عشق

مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی ... پر کن قدح که بی می مجلس ندارد آبی

نکته ای در مورد جی-میل

نزدیک 1 دهه میشه که جی-میل به وجود آمده و الان نفوذ زیادی بین همه کاربران اینترنت داشته و اکثر افراد از اکانت جی-میل برای مکاتبات روزانه شون استفاده می کنند. زمانی که جی-میل حدود 10 سال پیش ارائه شد با ظرفیت 1 گیگابایت ای-میلهایی مثل هات-میل و یاهو را که ظرفیت 3 مگابایتی ارائه می دادند را به چالش کشید. شعار آنروز های جی-میل این بود که دیگر لازم نیست ای-میلی را پاک کنید. جی-میل به تدریج ظرفیت ای-میلش را زیادتر کرد و الان ظرفیت اکانت مجانی به بیش از 10 گیاگابایت رسیده است. اما از حدود 2 سال پیش من به مشکلی دچار شدم که هنوز کمابیش با آن درگیرم. از حدود 2 سال پیش با افزایش دریافت تعداد ای-میل هایی که با فایلهاش ضمیمه حجیم مشکل ظرفیت برای اکانت جی-میل پیدا شد و علیرغم ادعای گوگل مجبور شدم که تعدادی ای-میل را پیدا کنم و 1-2 گیگابایت ظرفیت خالی کنم. اما از آن به بعد هر 6-7 ماه مجبورم دوباره بگردم و ای-میل ها را پاک کنم تا ظرفیت اکانتم پر نشود. آرزو داشتم تا گوگل گزینه ای را اضافه می کرد تا ای-میل ها را بر اساس حجمشان مرتب می کرد اما متاسفانه این گزینه در دسترس نبود. اخیرا فهمیدم که نرم افزار مایکروسافت آوتلوک ای-میل ها را بر اساس سایز هم مرتب می کند. این جرقه ای شد تا بتوانم از آن برای پاک کردن ای-میلهای حجیم استفاده کنم. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید ادامه مطلب را بخوانید تا از این طریق بتوانید مشکلتان را تا حدودی حل کنید. 

خب ظاهر مساله آسان است اما برای تنظیم درست آوتلوک با جی-میل باید مطمئن باشیم که اکانت را در داخل آوتلوک به صورت IMAP تنظیم می کنیم نه POP. در واقع IMAP یک پروتکل دو طرفه برای به روزرسانی وطرفه است که اکانت آنلاین را با نرم افزار تواما به روز می کند. پس کافی است به طور مناسبی اکانت جی-میل را روی آوتلوک (و یا نرم افزارهای مشابه) تنظیم کنیم. این لینک نشان می دهد که چطور می شود این کار را انجام داد. بعد لیست ای-میل ها را بر اساس سایز مرتب می کنیم و ای-میلهایی که نمی خواهیم را پاک می کنیم. من ظرف یکی دو ساعت موفق شدم از بین حدود 20000 ای-میلی که داشتم با پاک کردن حدود 500 ای-میل نیمی از اکانتم را آزاد کنم و الان خوشحال و راضی هستم. 

نظرات 1 + ارسال نظر
مسعود شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:32 ب.ظ

خیلی جالب بود
حتما کاربردیترشو بازت استعلام بگیرم چون خیلی نیازه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد